شناسهٔ خبر: 67113916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی پیشرو در طرح کاشت یک میلیارد درخت

تبریز- معاون منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از پیشرو بودن استان در طرح کاشت یک میلیارد درخت مورد تاکید رهبر انقلاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی قنبری در پنجمین روز از سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت در تبریز، گفت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم که کلید خورد اجرای مردمی کاشت یک میلیارد درخت بود.

وی ادامه داد: با وجودی که در استان ما ۹ نهال ستان وجود دارد و این نکته ظرفیت فراوانی در تولید است، افزود: علیرغم این در سال های گذشته چندان که باید به این موضوع توجه نشده بود ظرفیت تولید بیش از 250 میلیون اصله دارد در سنوات گذشته بنابه دلایلی تولید آن به دوهزار اصله رسیده است.

قنبری اضافه کرد: طی سال گذشته چهار نهالستان را با استفاده از کمک مسئولیته های اجتماعی تجهیز و به بهره برداری رساندیم.

وی با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در ساخت نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: زمین یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده مسکن است که طی سه سال گذشته از اراضی ملی داخل حریم و محدوده‌ شهر یکهزار و 534 هکتار تحویل راه و شهرسازی استان و 589 هکتار تحویل برای مسکن روستایی تحویل بنیاد مسکن شده است.

قنبری در ادامه گفت: طی سه سال گذشته 5هزار 692 هکتار اراضی ملی از دست متصرف خلع ید  و به بیت‌المال برگشته که به ارزش ۵۵۹ میلیارد تومان بود.

وی همچنین به آتش سوزی جنگل های ارسباران نیز اشاره و بیان کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران طی سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است که بیشترین علت آتش سوزی ها ناشی از بی توجهی مردم در استفاده از آتش است.

 

 

نظر شما