شناسهٔ خبر: 67112626 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم رعایت حجاب و عفاف در بنا‌های تاریخی کاشان

اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به رعایت حجاب و عفاف در بنا‌های تاریخی از سوی گردشگران تأکید کرد و گفت: باید مراقب بود ضمن رعایت حجاب و عفاف عدالت زیر سوال نرود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گفت: اقتصاد گردشگری همراه با رعایت مسائل اسلامی مورد تاکید ما است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مستند به آیات قرانی است، افزود: این فعالیت با ارزش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای مخاطبین مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه آیت الله شیخ محسن اراکی در رابطه با مزایای گردشگری در اسلام بحث اجتهادی دارد اظهار داشت: رویکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مسائل اسلامی و احکامی قابل تقدر است.

وی توجه به رعایت احکام اسلامی را مهمتر از اماکن تاریخی و گردشگری دانست و گفت: هرچند بازدید ۷۰ هزار نفر گردشگر از باغ تاریخی فین کاشان طی دو روز خبرخوبی است، اما موضوعات حجاب نیز باید رعایت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر اماکن تاریخی مورد توجه مردم است خوشحال کننده است، اما انذار و هشدار هم در درون خودش دارد که در این ساعت محدود این تعداد بازدید کننده با ظرفیت محدود مکانی حیا و عفت عمومی باید رعایت شود.

به گفته وی گزارشات ارائه شده از فضای باغ تاریخی فین کاشان، ساعات شلوغ وضعیت مناسبی ندارد و باید برای این مورد تدبیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: راهنما‌های گردشگری که مکان‌های تاریخی نظیر باغ فین را برای گردشگران توضیح می‌دهند به موضوعات ارزشی و دینی از جمله شهادت امیر کبیر قهرمان مبارزه با استعمار در سه سال صدرات ایشان و اصلاحات بزرگی انجام داده است نیز اشاره کنند. 

وی با بیان اینکه قبل از شهادت آیت الله رئیسی، امیر کبیر به عنوان قله کار و تلاش در مدت زمان کم معرفی می‌شد، اما آیت الله رئیسی تراز خدمت را به شدت افزایش داد، گفت: راهنمایان گردشگری بنا‌های تاریخی ضمن بیان تاریخچه و ویژگی‌های بنا‌های تاریخی به موضوعات ارزشی نیز اشاره کنند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به رعایت حجاب و عفاف در بنا‌های تاریخی از سوی گردشگران تأکید کرد و گفت: میراث فرهنگی علیرغم این که برای ما اهمیت دارد، باید مراقب بود ضمن رعایت حجاب وعفاف عدالت زیر سوال نرود.

وی در ادامه به لزوم تدبیر برای ساماندهی خانه مسافر‌ها تأکید کرد و با اشاره اینکه در حال حاضر مسافر‌خانه ها سامان ندارند، افزود: هرچند در هتل‌ها ضوابط و قوانینی حاکم است، اما بر اساس گزارشات مستند اجام الهی در این مسافر‌ خانه ها رعایت نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضوابط‌مند کردن خانه مسافر‌ها را در سطح کلان ضروری دانست و تصریح کرد: ضوابط‌مند کردن خانه مسافر‌ها در قانون شرع بدون اینکه معیشت مردم آسیب ببیند سبب رونق اقتصادی خواهد شد./۱۳۰۷/

نظر شما