شناسهٔ خبر: 67112456 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ازبکستان ، سخت مثل صخره

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز آخرین بازی خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل ازبکستان برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز  آخرین بازی خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل  ازبکستان  برگزار می‌کند.
شاگردان امیر قلعه‌نویی در حال حاضر ۱۳ امتیازی هستند و فقط به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها، صدرنشینی گروه E را حفظ کرده‌اند. به همین دلیل صعود به عنوان تیم اول این گروه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و البته این اتفاق تنها با کسب نتیجه‌ای مطلوب مقابل یکی از قدرت‌های نوظهور فوتبال آسیا خواهد افتاد.
ازبکستان تیمی است که در ماه‌های اخیر خود را به سطح تیم‌های درجه یک آسیا بسیار نزدیک کرده و هیچکس فراموش نمی‌کند شاگردان سرتکو کاتانچ تنها تیمی هستند که در جام ملت‌های آسیا موفق شدند قطر قهرمان را در ۱۲۰ دقیقه متوقف کرده و با بدشانسی در ضربات پنالتی از رسیدن به نیمه نهایی بازماندند. کسی هم از یاد نبرده که این تیم قدرتمند در نیمه دوم بازی رفت خود با ایران بازی ۲ بر صفر باخته را با تساوی ۲_۲ عوض کرده و شرایط دشواری را برای تیم ملی به وجود آورد.
تیمی که در ۲۰ بازی اخیرش به جز شکست یک بر صفر از ایران در فینال تورنمنت کافا که در آن هم فوتبال کاملا برابری ارائه کرد، فقط در یک بازی دوستانه در خاک آمریکا مغلوب یانکی‌ها شده است. فقط ۲ نفر از ستارگان این تیم یعنی اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف با حضور در نیم فصل دوم لیگ برتر کشورمان، جزء تاثیرگذارترین‌ها و محبوب دل هواداران سرخابی شدند. البته اگر نگوییم اورونوف بهترین بازیکن پرسپولیس و کل لیگ در دور برگشت بود.

نظر شما