شناسهٔ خبر: 67112346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

تولید ۱۸ هزار تن مازاد گوشت مرغ در اردبیل

مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛ مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۱۸ هزار تن مازاد گوشت مرغ در اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:  ۱۸ هزار تن مازاد گوشت مرغ در اردبیل تولید می‌شود که  علاوه بر پیش‌رو بودن در تولید گوشت مرغ با تولید سالانه ۱۲۹ میلیون قطعه جوجه در بحث تولید جوجه یک روزه نیز اردبیل پیشگام است.

وی با اشاره به تولید سالانه ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان ادامه داد: به اندازه کافی در استان اردبیل تولید گوشت قرمز  را شاهد هستیم که به تناسب نیاز استان وارد چرخه مصرف می‌شود و حدود ۱۴ هزار تن آن به خارج از استان صادر می‌شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه اقتصاد استان بر اصل کشاورزی و دامپروری دایر شده است، گفت: ۴۳/۶ درصد مساحت استان اردبیل به اراضی کشاورزی اختصاص یافته است که در ۲۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت گندم انجام می‌شود.

اژدری بیان کرد: خرید تضمینی گندم در شمال استان شروع شده است که پیش بینی می‌شود بیش از 450 هزار تن گندم خریداری شود.

وی با بیان اینکه هیچ وقت مشکلی از نظر گندم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طی سال 1401 میزان 250 هزار تن  و در سال 1402 میزان 279 هزار تن گندم در استان اردبیل خریداری شده بود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه باید کشت و صنعت های استان به عنوان مراکز آموزش نیروهای متخصص کشاورزی کشور معرفی شود، افزود:  نژاد گوسفندی و قوچ مغان لذیذترین نژاد گوشت‌ها را دارد که در این مورد  کشورهای عربی درخواست سه هزار رأس از این گوسفند را از استان کرده اند.

اژدری از آزادسازی ۹ هکتار اراضی اردبیل خبر داد و گفت:  در واگذاری اراضی نهایت نظارت را انجام می‌دهیم که در این راستا  ۴۶۹ مورد قلع و قمع اراضی ملی در استان اردبیل انجام شده و ۱۳۴ مورد در مرحله اجرای احکام قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما