شناسهٔ خبر: 67111993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیرین ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب در خراسان جنوبی کمک کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: خیرین ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه تامین آب پایدار روستاهای استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مشارکت کردند.

صاحب‌خبر -

مهدی دوستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت سیزدهم نسبت به جذب حداکثری مشارکت خیرین برای پروژه‌های اجرایی و اصلاحی در روستاهای استان اقدام شد.

وی بیان کرد: با جذب مشارکت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، بنیاد خیریه علوی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، بنیاد احسان و جمعیت هلال احمر اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه آبرسانی در ۸۳ روستا، اصلاح شبکه‌های فرسوده در ۶۱ نقطه روستایی، اصلاح و بازسازی کامل شبکه و انشعابات مشترکان در ۳۴ روستا و خرید تانکر آبرسانی و دستگاه آب شیرین‌کن هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: همکاری خوبی با یونیسف شکل گرفت که اصلاح و نوسازی شبکه توزیع در روستاهای استان به انجام رسید و در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته با هزینه کرد ۸۰ میلیارد ریالی این سازمان تعدادی از روستاییان استان از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

وی از مشارکت خیرین آبرسان برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان در طرح نذر ملی خدمت در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح ۲۹۷ خانوار روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع، اجرا و نصب ۲۹۷ انشعاب از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

دوستی بیان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود.

نظر شما