شناسهٔ خبر: 67111419 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استخدام یک‌پنجم معلمان کشور در ۲ سال گذشته

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت و یک‌پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش با روایتی از عدالت آموزشی در دولت شهید جمهور نوشت: "بهره‌مندی دانش‌آموزان از سهم مناسب خود در همه مناطق کشور به‌ویژه مناطق دوردست و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق محروم" این جمله و تاکیدات بعدی مقام معظم رهبری بر عدالت آموزشی سبب شد یکی از برنامه‌های مهم شهید جمهور در آموزش و پرورش پیگیری ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی شود.

در این راستا اعتبار به مدارس عشایری در مقایسه با سال‌های گذشته 40 برابر شد و 40 میلیارد تومان به این مدارس کمک شد با دستور شهید جمهور مبنی بر رایگان شدن تحصیل دانش‌آموزان دهک‌های 1 تا 4 در مدارس سمپاد، تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم و دهک‌های یک تا چهار در مدارس تیزهوشان تا 45 درصد افزایش پیدا کرد.

در دولت سیزدهم بیش از 200 هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت و یک‌پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند، 130 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس برگشتند تاکنون بیش از 7 هزار فضای آموزشی با کمک خیرین عزیز به بهره‌برداری رسید که حدود 64 درصد از آن در روستاهایی از حاشیه شهرهاست و بیش از 4 میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شده است.

با حضور بیش از 25 هزار معلم جهادی و نزدیک به 13 هزار و 500 گروه جهادی دانش‌آموزی، دست به انجام اقدامات و راه‌اندازی پویش‌هایی زد برای رفع مشکل دانش‌آموزان مناطق محروم طرحی که از طریق آن بهسازی و شاداب‌سازی 68 هزار کلاس درس مناطق کم‌برخوردار صورت گرفت.

همچنین در حوزه گرمایش و سرمایش حدود 10 هزار کلاس درس استاندارسازی شده و در تجهیزات هنرستانی نیز حدود هزار و 500 میلیارد تومان تجهیزات در استان‌های مختلف توزیع شده است.

در سال جاری فقط در استان سیستان و بلوچستان بیش از 100 مدرسه کانکسی بالای 7 نفر را جمع‌آوری کردیم و مدرسه خوب و مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و بیش از 2100 فضای ورزشی افتتاح شد که این‌ها، تنها بخشی از اقدامات دولت شهید جمهور در حوزه عدالت آموزشی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما