شناسهٔ خبر: 67111414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ارکستر فیلارمونیک کردستان فعال می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به فعالیت ارکستر فیلارمونیک کردستان در دهه گذشته، گفت: از چند سال پیش این ارکستر فعالیتی نداشته است و ما به دنبال فعال کردن دوباره آن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی، امروز _دوشنبه بیست‌ویکم خرداد_ در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با دستورکار گزارش عملکرد چهارساله کارگروه شهر خلاق موسیقی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عنوان شهر خلاق موسیقی یونسکو برای شهر سنندج افتخاری برای همه متولیان و مردم این شهر است که با تلاش و کوشش هنرمندان و نهادهای فرهنگی این شهر به دست آمده است.

وی افزود: حوزه هنری استان نیز در کنار شورای شهر و شهرداری، برای برگزاری هرگونه برنامه فرهنگی در راستای شهر خلاق موسیقی سنندج اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به فعالیت ارکستر فیلارمونیک کردستان در دهه گذشته، گفت: چند سالی است که این ارکستر فعالیتی نداشته و ما به دنبال فعال کردن دوباره آن هستیم.

فرهادی این ارکستر را یک برند برای شهر سنندج دانست و ادامه داد: فعالیت این ارکستر نیز می‌تواند به تولید و خلق آثار فرهنگی شهر خلاق موسیقی سنندج کمک شایانی کند.

وی تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید منیت‌ها کنار گذاشته شود و همه برای یک هدف واحد که همانا توسعه برنامه‌های فرهنگی شهر خلاق موسیقی سنندج است تلاش کنند.

ارکستر فیلارمونیک کردستان فعال می‌شود

نهادهای متولی فرهنگ در اجرای برنامه‌های فرهنگی احساس مسئولیت کنند

بهروز ابراهیم آبادی، عضو شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر سنندج از لحاظ فرهنگی یکی از بهترین شهرهای کشور است و برنامه‌های فرهنگی بدون هیچ‌گونه مشکلی در آن برگزار می‌شود.

وی افزود: سنندج دارای هنرمندان توانمندی بوده و این شهر بافت فرهنگی خود را در طول تاریخ حفظ کرده است.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه انتظارات از شهرداری بسیار بالا است، ادامه داد: شهرداری هر ماه فقط ۷۰ میلیارد تومان حقوق پرسنل خود را پرداخت می‌کند و قسمت زیادی از اعتبارات این نهاد صرف پرداخت حقوق کارکنان و کارگرانش می‌شود.

ابراهیم آبادی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما نیز باید احساس مسئولیت کرده و شهرداری را در اجرای برنامه‌های فرهنگی یاری کنند.

نظر شما