شناسهٔ خبر: 67111190 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«جوکوویچ» صدر جدول تنیس جهان را به «سینر» سپرد؛ ظهور ستارگان... -

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- رقابت‌های تنیس گرند اسلم فرانسه با قهرمانی ستاره‌ای جدید به پایان رسید و جدول رتبه‌بندی جهانی دست‌خوش تغییرات عجیبی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تنیس یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی جهان است که ورزشکاران آن در رقابت‌های آزاد بین‌المللی می‌توانند شرکت کنند و سطح خود را ارتقا دهند. نواک جوکوویچ تاکنون در صدر جدول تنیسورهای برتر جهان بود؛ رافائل نادال و راجر فدرر دیگر اسطوره‌های این رشته به حساب می‌آمدند که رکورددار بیشترین قهرمانی در گرند اسلم‌ بودند. جوکوویچ با ۲۴، نادال ۲۲ و فدرر با ۲۰ قهرمانی برترین رکورددارهای این رشته هستند.

بعد از قهرمانی آلکاراس در گرنداسلم فرانسه؛ جوکوویچ صدر جدول را به سینر داد

جوکوویچ در رقابت‌های اخیر با شانس زیاد قهرمانی و انتظار بالایی که از او وجود داشت، نهایتا تا یک چهارم نهایی صعود کرد. وی با تازگی دچار مصدومیت شدیدی از ناحیه زانو شد که ۲ گرند اسلم این فصل و المپیک پاریس را نیز از دست داد. نادال نیز همچنان با مصدومیت‌ پا دست و پنجه نرم می‌کند و جای او به عنوان پادشاه فصل خاک در رقابت‌های تنیس خالی است. فدرر هم مدتی است که تنیس حرفه‌ای فاصله گرفته است.

بعد از قهرمانی آلکاراس در گرنداسلم فرانسه؛ جوکوویچ صدر جدول را به سینر داد

مسابقات آزاد فرانسه که رقابت‌های گرند اسلم رولان گاروس نیز نامیده می‌شود، دومین مسابقه از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس (گرند اسلم) در دنیا و جزو پربیننده‌ترین مسابقات جهان است. این رویداد از هیجان انگیزترین مسابقات تنیس جهان با بیش از ۱۳۰ سال قدمت است که هر ساله اوایل خرداد به مدت ۲ هفته در شهر پاریس برگزار می‌شود و شب گذشته به پایان رسید. کارلوس آلکاراس، نفر سوم تنیس جهان در نبرد پایانی این رقابت توانست الکساندر زورف را ۳ بر ۲ مغلوب خود کند و برای اولین بار فاتح رقابت‌های رولان گاروس شود.

در دیدار نهایی این مسابقات که یک‌شنبه شب در ورزشگاه فیلیپ شاتریه شهر پاریس برگزار شد، ستاره ۲۱ ساله اسپانیایی به‌رغم اینکه با نتیجه ۲-۱ از حریف آلمانی‌اش عقب افتاده بود، در نهایت این دیدار را در پنج ست با نتیجه ۶-۲ سود خود پایان برد تا بعد از اوپن آمریکا ۲۰۲۲ (زمین سخت) و ویمبلدون ۲۰۲۳ (زمین چمن) سومین جام بزرگ دوران حرفه‌ای‌اش را در رولان گاروس (زمین خاکی) فتح کند.

بعد از قهرمانی آلکاراس در گرنداسلم فرانسه؛ جوکوویچ صدر جدول را به سینر داد

در انتهای رقابت‌های گرند اسلم رولان گاروس، رتبه‌بندی جهانی تنیس نیز تغییرات جالبی داشت؛ پس از مدت‌ها جوکوویچ، اسطوره تنیس جهان صدر جدول را برای اولین بار به یانیک سینر، ستاره جوان ایتالیایی سپرد. آلکاراس نیز به جایگاه دوم بازگشت تا ۲ نفر برتر تنیس جهان بعد از مدت‌ها دست‌خوش تغییر شود.

اعجوبه ۲۱ ساله اسپانیایی اولین مرد تاریخ تنیس لقب گرفت که سه گرند اسلم اول خود را در سه زمین مختلف کسب می‌کند. عده‌ای او را جانشین رافائل نادال، اسطوره تنیس جهان و متخصص زمین خاکی می‌دانند. نادال که در حال حاضر به خاطر مصدومیت‌های طولانی و بالا رفتن سن و سال از فتح رقابت‌های زیادی جا مانده، ۱۴ قهرمانی را در گرند اسلم پاریس به ثبت رسانده است.

نکته قابل توجه در پیروزی آلکاراس این بود که او از ناحیه ساعد دست راست مصدومیت داشت و با شک و تردید بسیار به این مسابقات پا گذاشت. وی در خصوص این قهرمانی اظهار داشت: در ماه گذشته با نهایت توان تلاش کردم. مصدومیت مشکلات زیادی برایم ایجاد کرده بود. وقتی به مادرید برگشتم احساس خوبی نداشتم، شک و تردیدهای زیادی وجود داشت. بدون اینکه بتوانم ساعت‌های زیادی تمرین کنم به این مسابقات آمدم.

نظر شما