شناسهٔ خبر: 67111071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور:

پوشش ۹۰ درصدی بیمه در پرداخت هزینه های ناباروری

شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور از پوشش ۹۰ درصدی بیمه در پرداخت هزینه های ناباروری در مراکز دولتی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این هزینه ها هم در مراکز درمانی خصوصی تحت پوشش بیمه‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با اشاره به اجرای قانون از دوسال گذشته در کشور گفت: نقشه بومی شهرستان‌ها برای ارائه تسهیلات مناسب در حال ترسیم است.
شکیبا محبی تبار از وجود مراکز سطح ۳ ناباروری در تمام شهرستان‌های کشور خبرداد و افزود: ۹۰ درصد هزینه ناباروری در مراکز درمانی دولتی و ۷۰ درصد هزینه ناباروری در مراکز درمانی خصوصی تحت پوشش بیمه‌ها هستند.
وی با بیان اینکه نرخ رشد باروری از زمان اجرای قانون جوانی جمعیت در ۱۵ استان کشور مثبت شده افزود: فاصله بین ازدواج و فرزندآوری در دو سال اخیر از ۶ سال به ۳ سال کاهش یافته است.
در ادامه همتی دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان گفت: برای افزایش جوانی جمعیت و فرزندآوری، بسته‌های تشویقی در بخش تسهیلات و اهدای زمین اعطا شده و ارائه راهکار‌های کاهش فاصله ازدواج وفرزند آوری نیزبه فرمانداران شهرستان‌ها ابلاع شده است.
برپایی نمایشگاه راهکار‌های افزایش جمعیت در ۳۵ غرفه، رونمایی از پوستر رویداد ملی داروسازی و جمعیت که مهر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

<div id="video-display-embed-code_11202104"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4256038/11202104?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما