شناسهٔ خبر: 67110902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی استان قم نسبت به وضعیت جوی

اداره کل هواشناسی استان قم با صدور هشدار نارنجی، نسبت به وقوع پدید طوفان و گرد و غبار هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مردم قم عصر امروز _ دوشنبه بیست و یکم خرداد_ با پدیده گرد و غبار، کاهش دید افقی و باد نسبتاً شدید روبه‌رو هستند که بر این اساس اداره‌کل هواشناسی استان قم نیز وضعیت هشدار نارنجی اعلام کرده است.

مدیریت بحران شهرداری قم نیز به دنبال هشدار نارنجی هواشناسی استان، توصیه‌هایی برای شهروندان دارد که به شرح زیر است:

شهروندان از افروختن هرگونه آتش در محیط‌های باز اکیداً خودداری کنند.ضروری است تمام داربست‌ها و چارچوب‌های موقتی نا ایمن پیش از وقوع وزش باد شدید جمع آوری شود.

پارک نکردن خودروها در مجاورت درختان بلند و شکننده (مانند اکالیپتوس و زیتون تلخ) و کارگاه‌های ساختمانی، صعود نکردن به ارتفاعات حاشیه شهر (مانند کوه‌های دوبرادران، خضر و ارتفاعات حاشیه بلوار آیت الله بروجردی) ایمن‌سازی یا جمع‌آوری موقت وسایل، تجهیزات و گلدان‌های قرار داده‌شده در باغ بام و تراس ساختمان‌ها باید انجام شود.

ایمن‌سازی یا جمع‌آوری تمام سازه‌های موقت و قرار ندادن هرگونه سازه غیرقابل‌مهار و ناایمن در مجاورت معابر عمومی، ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی فعال در سطح شهر به منظور جلوگیری از سقوط اجسام به معابر عمومی، همچنین تردد نداشتن افراد آسیب‌پذیر (کودکان و کهن‌سالان) و دارای بیماری‌های تنفسی در فضای باز هنگام وقوع گردوخاک باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما