شناسهٔ خبر: 67110556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران تاکید کرد

ضرورت تقویت زنجیره ارزش پوشاک در مازندران

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به ضرورت تقویت زنجیره ارزش پوشاک در استان گفت: با رصد داده‌های مشاغل خانگی ۲۵ درصد شاغلین خانگی در رسته پوشاک مشغول فعالیت هستند و ۳۰ درصد وام‌های خود اشتغالی در این حوزه صرف شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا یوسفی مهر امروز در کارگروه اشتغال استان با اشاره به دستاوردهای دو طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و حمایت شغلی از زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: شناسایی مشکلات و مسائل شاغلین مشاغل خرد و خانگی با ابتکار جهاد دانشگاه مازندران بر اساس اطلاعات به دست آمده، منجر به طرحی ابتکاری به نام مرکز پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی شد.

وی با اشاره به مصوبه چهارم کارگروه اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با حمایت امور بانوان استانداری از اعتبار دور اول سفر رئیس جمهوری و با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قراردادی سه‌جانبه بین جهاد دانشگاهی مازندران، پارک علم و فناوری و امور بانوان استانداری جهت انجام فعالیت‌های مطالعاتی و زیرساختی مرکز پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی منعقد شد.

یوسفی مهر با تشریح فعالیت‌های مرکز پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی گفت: پردازش اطلاعات و داده‌های بیش از ۱۲۰ هزار نفر از فعالین مشاغل خانگی انجام شده و برای بهره برداری دستگاه‌های اجرایی آماده شده است.

وی گفت: برای نخستین بار مطالعه بر روی مکان بازارها در جهت توسعه بازار فروش مشاغل خرد و خانگی انجام شده و منجر به تدوین استاندارد مکان بازارهای فیزیکی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به ضرورت تقویت زنجیره ارزش پوشاک در استان یادآور شد: با رصد داده‌های مشاغل خانگی ۲۵ درصد شاغلین خانگی در رسته پوشاک مشغول فعالیت هستند و ۳۰ درصد وام‌های خود اشتغالی در این حوزه صرف شده است.

این مسئول تصریح کرد: در راستای توسعه زنجیره ارزش پوشاک استان دو جشنواره فن بازار پوشاک و یک جشنواره تخصصی پوشاک مشاغل توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

یوسفی مهر خاطرنشان کرد: در سالی که با شعار« جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، مرکز پایدار سازی مشاغل خرد و خانگی جهاد دانشگاهی با حمایت دستگاه‌های اجرایی امکان تحقق و توسعه این شعار را در سرلوحه کار قرار داده است.

انتهای پیام

نظر شما