شناسهٔ خبر: 67110551 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

الزام روشن کردن کولر در اتوبوس و متروی تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد که روشن کردن کولر در مترو و اتوبوس‌های شهری الزامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید جعفر تشکری هاشمی با حضور درجمع خبرنگاران با اشاره به گرمای هوای تهران و لزوم استفاده از سیستم‌های سرمایشی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و پیش‌بینی گرمای بسیار برای تهران استفاده از کولر در ناوگان حمل و نقل عمومی یک امر طبیعی است و رانندگان موظف هستند تا سیستم‌های سرمایشی را در مترو، اتوبوس و برخی از تاکسی‌ها برای مسافران روشن کنند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد شورای شهر از وضعیت نامطلوب جمع آوری زباله در تهران

وی درخصوص استفاده تاکسی‌ها از کولر اظهارکرد: به دلیل فرسوده بودن عمده تاکسی‌ها چندان امیدوار نیستیم که آنها بتوانند از کولر استفاده کنند البته آن دسته از تاکسی‌هایی که فرسوده نیستند هم به دلیل آنکه عمدتاً از جمله خودروهای ضعیف داخلی هستند شاید قابلیت استفاده از کولر در فصل تابستان را نداشته باشند.

تشکری هاشمی ادامه داد: خودروهای دوگانه سوز که از گاز استفاده می‌کنند هم معمولاً با مشکلاتی در خصوص استفاده از کولر مواجه هستند، اما از رانندگان عزیز می‌خواهیم تا در فصل گرما حتما با مسافران مشارکت داشته باشند و تا جایی که می‌توانند کولر خودروی خود را روشن کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص کولر اتوبوس‌ و مترو گفت: در حوزه اتوبوسرانی و مترو داستان متفاوت است و رانندگان موظف هستند تا سیستم‌های سرمایشی خود را برای مسافران روشن کنند.

وی با بیان اینکه شورای شهر بودجه بسیار خوبی را برای تعمیر و نگهداری اعم از شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی در اختیار شهرداری قرار داده است گفت: رانندگان و شرکت واحد اتوبوسرانی باید تاکنون تمامی نقض‌های سیستم‌های سرمایشی خود را رفع می‌کردند و اگر نقضی هم باقی مانده باشد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فوریت رفع شود تا دیگر بهانه ای برای روشن نکردن کولر وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر اتوبوس‌های شرکت واحد یا اتوبوس‌های شرکت خصوصی و همینطور قطارهای مترو در زمان گرمای هوا سیستم سرمایشی خود را روشن نکنند شهروندان باید این موضوع را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا پیگیری شود، شورای شهر نیز این گزارش‌ها را دریافت می‌کند و به شکایت شهروندان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد تا شاهد مشکلاتی در بخش مربوط به استفاده از کولر در تابستان نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما