شناسهٔ خبر: 67110510 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

سرمربی استقلال خوزستان: ‌اعتراف‌ می‌کنم!

رکنا: سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان مجددا به یک مورد اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از رکنا از خوزستان؛ سیداکبر پورموسوی در گفت‌وگوی رسانه ای، درباره آن چه بر استقلال خوزستان در فصل بیست و سوم فوتبال گذشت، اظهارکرد: فکر می کنم یکی از بدترین سال های مربیگری ام بود. سالی که پر از اتفافات بد بود، البته در آخر با یک اتفاق خوب که بقای تیم بود برای ما به پایان رسید. واقعیت این است که سال سختی بود و ما به دلیل مشکلاتی که با مدیریت قبلی باشگاه داشتیم زمان یارگیری را از دست دادیم و زمانی که کار را شروع کردیم، حدود ۴ هفته زمان داشتیم و این در حالی که بود که باتوجه به صعودمان به لیگ برتر نیاز به تغییرات زیادی داشتیم.

تمام آنچه سد راه استقلال خوزستان بود

او با بیان این که باتوجه به بودجه‌مان جزو سه چهار تیمی بودیم که در سطح پایین هزینه کردیم، ادامه داد: با تمام این‌ها تلاش کردیم بازیکنانی که نسبت به آن ها شناخت داشتیم و با بودجه باشگاه همخوانی داشتند را جذب کنیم. بعد از این که وارد لیگ برتر شدیم باتوجه به این که شاکله تیم در لیگ یک را از دست داده بودیم، نفرات جدیدمان نیاز به هماهنگی داشتند، ضمن این که ما حتی تا هفته سوم لیگ که بازی با استقلال تهران بود در حال یارگیری بودیم زیرا بازیکنان به تیم هایی که بودجه شان پایین است نمی‌روند. به هر حال با همین شرایط وارد بازی‌ها شدیم. متاسفانه مصدوم‌های زیادی داشتیم و این نیز علاوه بر بدشانسی‌ها و اتفاقات داوری است. همچنین در ابتدای بازی های با اتفاق تکراری گل خوردن در دقایق پایانی هم مواجه بودیم و همه این ها دست به دست هم دادند تا یک فصل فوتبالی سخت را پشت سر بگذاریم.

هجمه‌ها طبیعی بودند

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: فکر می کنم در نیم فصل دوم یک کار تیمی خوب انجام دادیم؛ از مدیریت شرکت گرفته تا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه و نیز کادرفنی، اقدام به تقویت تیم داشتند. در این شرایط نیز مجبور بودیم یکسری بازیکنان مصدوم را کنار بگذاریم و البته طبیعی بود که به ما هجمه وارد کنند، زیرا یکسری انتظار داشتند ما با همان دست فرمان در نیم فصل دوم حضور پیدا کنیم اما دیدید که بر اعتقادمان استوار ماندیم و حتی خیلی‌ها شیطنت کردند و در گروه های پیشکسوتان و مربیان علیه ما مطلب نوشتند و به ما حمله کردند اما واقعا اهمیت ندادیم زیرا به هدف و مسیرمان معتقد بودیم. به هر حال همه یک استقلال خوزستان جدید را در نیم فصل دوم دیدند که هم بازیکنان ایرانی و هم خارجی، بسیار به ما کمک کردند و این حاصل یک کار تیمی بود.

او بیان کرد: خوشبختانه یک تیم همدل با حس خوب داشتیم و توانستیم در نیم فصل دوم خوب کار کنیم و تلاش کردیم تا جایی که می توانیم امتیاز جمع کنیم. اما واقعا کار سختی را پشت سرگذاشتیم که من به تنهایی از عهده آن بر نمی آمدم و جا دارد از آقای نجفی مدیرعامل باشگاه و نیز هیات مدیره تشکر کنم که از من حمایت کردند.

خیلی‌ها به ما حمله کردند اما حفظ تیم بسیار با ارزش بود

پورموسوی در واکنش به این سوال که وقتی تیم نتیجه نمی گرفت خیلی ها بر این باور بودند که باید تغییراتی در کادرفنی صورت بگیرد اما باشگاه پای شما ماند، گفت: استقلال خوزستان هفت باخت متوالی داشت و خیلی ها به ما حمله کردند و می گفتند باید کادرفنی تغییر کند اما مدیریت اعتقادش به ثبات و حمایت بود و خدا را شاکرم که در روز آخر شرمنده مدیریت باشگاه و هواداران نشدیم و توانستیم تیم را حفظ کنیم. حفظ تیم برای ما بسیار با ارزش بود. 

اعتراف مجدد پورموسوی

او در پاسخ به این سوال که اگر به پیش از فصل بیست و سوم برگردید آیا مجددا همان بازیکنانی که ابتدای فصل جذب کردید را برای همکاری انتخاب می کنید؟ عنوان کرد: قطعا اگر مجددا آن شرایط برگردد و بخواهم مجددا تیم ببندم، مطمئنا یکسری از بازیکنان را که در نیم فصل از ما جدا شدند را جذب نمی کنم چون قبلا هم اعتراف کردم که باتوجه به کمبود مالی و کمبود وقت، یکسری تصمیمات گرفتم که ممکن بود به استقلال خوزستان آسیب برساند که خوشبختانه در نیم فصل دوم تجدیدنظر کردم.

فکر نمی‌کردم کار اینقدر گره بخورد

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که فکر می کردید کار برای بقای تیم تا این اندازه گره بخورد و به بازی آخر کشیده شود؟ گفت: من می دانستم با بودجه‌ای که داریم کار سختی داریم اما فکر نمی کردیم کار به این صورت گره بخورد و با این همه بدشانسی مواجه شویم و کار برای بقا به هفته پایانی کشیده شود. در نیم فصل دوم فوق العاده امتیاز گرفتیم و در جدول نیم فصل دوم، تیم ششم هستیم و حتی بعد از پرسپولیس نیز از نظر گل زده عملکرد بسیار خوبی داشتیم و از نظر شکل فوتبالی هم جزو تیم های خوب ایران بودیم. حتی روزهایی هم که می باختیم مورد تمجید بودیم.

امانت‌داری کردیم

او افزود: به هر حال اگر در نیم فصل اول کار را زودتر شروع می‌کردیم و مصدومیت‌ها گریبان تیم را نمی‌گرفت و اشتباهات داوری هم در کار ما تاثیرگزار نبود و نیز نسبت به انتخاب برخی بازیکنان احساسی تصمیم نمی گرفتیم، مطمئنا جایگاه بهتری کسب می کردیم. زیبا فوتبال بازی می‌کردیم اما همیشه می‌گفتند به فوتبال زیبا امتیاز نمی‌دهند ولی در نیم فصل دوم هم زیبا فوتبال بازی کردیم و هم به نتایج لازم رسیدیم. بعد از باختی که مقابل پرسپولیس در آزادی داشتیم هیچ کسی فکر نمی‌کرد تیم ما برگردد اما باتوجه به این‌که در هفته‌های پایانی به خودباوری رسیده بودیم به دو برد متوالی رسیدیم. هرچه بد شروع کردیم اما پایان برای ما خوب بود. تمام تلاش‌مان امانت‌داری بود که خدا را شکر رقم خورد.

گزینه اول من استقلال خوزستان است

پورموسوی درباره ادامه فعالیت خود در استقلال خوزستان نیز خاطر نشان کرد: طبیعی است که پس از دو سال همکاری خوب و نزدیک، گزینه اول باشگاه من خواهم بود و گزینه اول من هم استقلال خوزستان است ولی باید من و مسئولان باشگاه با یکدیگر در خصوص بحث بودجه و شرایطی که می‌تواند به ما کمک کند، صحبت کنیم. هنوز به صورت رسمی مذاکره ما شروع نشده و طبیعی است زیرا تیم‌ها فعلا در استراحت هستند و طی دو هفته آینده شرایط مهیا خواهد شد.

باید از حضور آقایی‌پور در تیم‌ملی خوشحال باشیم

او  درباره عملکرد خوب جواد آقایی‌پور نیز عنوان کرد: آقایی پور بازیکنی بود که از شهرداری آستارا در لیگ یک جذب شد. او خیلی تلاش کرد و مجموعه باشگاه و کادرفنی نیز از او حمایت کردند و خدا را شکر اکنون نماینده شایسته ما در تیم‌ملی است. شاید برخی دوستان که به کار ما ایراد می‌گرفتند هنوز متوجه نشده‌اند از نمایندگان خوزستان در لیگ برتر فقط یک بازیکن در تیم‌ملی است که آن هم آقایی پور از استقلال خوزستان است و باید خوشحال باشیم که پس از سال‌ها بازیکنانی که در تیم‌های خوزستانی بازی می‌کنند، یک بازیکن مدنظر تیم‌ملی قرار گرفته است.

هیچ باشگاهی پیشنهاد رسمی برای جذب آقایی‌پور نداشته است

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که گفته می شود آقایی پور در یک قدمی پرسپولیس است؟ گفت: تا این لحظه هیچ باشگاهی رسما درخواست جذب جواد آقایی پور را نداشته است. البته او در نیم فصل دوم پیشنهادهای زیادی داشت و ما نیز سعی کردیم او را حفظ کنیم. او با ما قرارداد دارد ولی در مصوبه هیات مدیره به او قول داده بودند که اگر در نیم فصل دوم بتواند به ما کمک کند، در فصل بعد با حفظ شرایط مالی باشگاه و بهره بردن از ترانسفر شدن او، تلاش می کنیم تصمیمی بگیریم که هم باشگاه و هم خود جواد سود کنند. طبیعتا وقتی اوضاع تیم‌ها تا یک هفته آینده مشخص شود، پیشنهادهای رسمی هم می رسد. البته به صورت کلامی چهار پنج باشگاه مطرح درخواست جذب او را داشته‌اند که بعد از بازی‌های تیم‌ملی درباره او تصمیم خواهیم گرفت.

خارجی‌ها از نظر اخلاقی و فنی بسیار به ما کمک کردند

او همچنین درباره عملکرد بازیکنان خارجی تیمش نیز خاطر نشان کرد: واقعا بازیکنان خارجی به ما کمک کردند و البته همین انتظار را هم از آن ها داشتیم. بیش از یک ماه برای انتخاب بازیکنان خارجی وقت گذاشتیم و در نهایت چهار بازیکنی انتخاب شدند که از نظر اخلاقی و فنی بسیار به ما کمک کردند.

به دنبال افزایش بودجه هستیم

پورموسوی درباره وضعیت بودجه باشگاه استقلال خوزستان نیز گفت: تقاضای افزایش بودجه داریم، زیرا واقعا سخت است که با تیم هایی که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند، بجنگیم. سال گذشته گفتند سقف بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان است و بعد همه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کردند. برای فصل پیش رو نیز گفته‌اند سقف بودجه ۴۰۰ میلیارد است که طبیعتا تیم‌ها بیش از این هزینه خواهند کرد. امیدوارم باشگاه استقلال خوزستان نه به اندازه آن تیم‌ها اما حداقل نسبت به فصل قبل افزایش بودجه داشته باشد و بتوانیم به خوبی یارگیری کنیم.

قرارداد نیمی از بازیکنان استقلال به پایان رسیده است

او همچنین بیان کرد: نیمی از بازیکنان ما قراردادشان یک ساله بود که آزاد شدند. ضمن این که قرارداد چهار بازیکن خارجی ما برای نیم فصل بود و قرارداد آن ها هم به اتمام رسیده است زیرا واقعا شرایط‌مان خوب نبود. شاید خیلی از هواداران بگویند چرا با این بازیکنان قرارداد یک فصل و نیمه نبستید که باید بگویم برای نیم فصل با پول معقول آن ها را جذب کردیم و اگر قرارداد یک سال و نیمه داشتند و خدا ناکرده تیم هم سقوط می کرد، از آن جا که خارجی ها نمی‌توانند در لیگ یک بازی کنند، باشگاه متحمل ضرر و زیان زیادی می‌شد اما اگر شرایط مالی باشگاه خوب شود یا همین بازیکنان یا بازیکنان خارجی بهتری جذب خواهند شد تا به تیم کمک کنند.

 

نظر شما