شناسهٔ خبر: 67110129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتاب های درسی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد تامین شد

یاسوج - ایرنا - کارشناس مسئول توزیع کتب درسی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تامین بخش زیادی از کتب درسی دانش آموزان این استان گفت: کار توزیع کتب درسی در مناطق ۱۳ گانه از هفته آینده آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حسن اوحدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷۱۷هزار و ۱۰۸ جلد کتاب درسی وارد استان شده است.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای کتب درسی از پنجم اردیبهشت ماه گذشته، بیان کرد: ثبت نام کتب درسی تا ۳۱ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

اوحدی تصریح کرد: نیاز است مدیران مدارس ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه را به صورت گروهی انجام دهند و تا حد امکان از ثبت کتب به صورت انفرادی پرهیز کنند.

اوحدی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۶۷ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی پیش‌رو برای دریافت کتاب ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، حدود ۷۵ درصد دانش‌آموز میان‌پایه و ۲۵ درصد دانش‌آموز پایه‌های ورودی هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲۵هزار ۹۹۸ دانش آموز میان پایه در سطح استان تاکنون ۱۱۴ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام سفارش کتاب خود را انجام داده‌اند، تصریح کرد: ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان در دستورکار شهرستان ها و مناطق استان قرار دارد.

اوحدی افزود: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمام دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

کارشناس مسئول توزیع کتب درسی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

اوحدی اضافه کرد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع و ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

نظر شما