شناسهٔ خبر: 67110099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رقابت ۲ قطب با ثبت رکورد تاریخی؛ خوزستان و مازندران در صدر - اکون

اقتصاد ایران: در سه وزن از شش وزن المپیکی کشتی فرنگی تورنمنت رنک‌دار مجارستان، رقابت ملی‌پوشان ایران بر سر دوبنده المپیکی بود که استان نفت‌خیز ایران هر سه دوئل را به سود خود تمام کرد و رکوردی جالب را در تاریخش به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با انتخاب مهدی محسن‌‍‌نژاد، سعید اسماعیلی و امین کاویانی‌نژاد به‌عنوان ملی‌پوشان سه وزن 60، 67 و 77 کیلوگرم تیم ملی فرنگی در المپیک پاریس، تعداد کشتی‌گیران خوزستانی تیم ملی فرنگی در المپیک به پنج نفر رسید.

پیش از این، علیرضا مُهمدی و امین میرزازاده حضور خود را در دو وزن 87 و 130 کیلوگرم المپیک فرانسه قطعی کرده بودند؛ نکته جالب توجه تقابل دو استان فرنگی‌خیز و مدعی خوزستان و فارس برای رسیدن به ملی‌پوش المپیکی در همین تورنمنت مجارستان بود.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد با شکست امیررضا ده‌بزرگی نماینده استان فارس به دوبنده تیم ملی رسید. در 67 کیلوگرم نیز سعید اسماعیلی کشتی‌گیر خوزستانی با غلبه بر محمدرضا گرایی ستاره این سال‌های کشتی شیراز، ملی‌پوش شد و امین کاویانی‌نژاد دیگر کشتی‌گیر خوزستانی که سهمیه المپیک را در بیشکک گرفته بود هم منتظر نتیجه محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری در بوداپست بود و این دو کشتی‌گیر شیرازی تنها در صورتی به مبارزه انتخابی با کاویانی‌نژاد می‌رسیدند که بتوانند مدال طلا بگیرند که این اتفاق رخ نداد و گرایی از دور رقابت‌ها حذف شد، اما مختاری به مدال برنز بسنده کرد.

دو خوزستانی دیگر تیم ملی فرنگی هم در رقابت با دو کشتی‌گیر مازندرانی صاحب دوبنده المپیکی شده بودند، مُهمدی موفق شد در مصاف رو در روی مسابقات قهرمانی کشور از سد ناصر علیزاده بگذرد و امین میرزازاده هم فردین هدایتی جوان آملی را پشت سر گذاشت.

به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ کشتی خوزستان که مهد کشتی کشور هم محسوب می‌شود، آنها پنج نماینده در المپیک خواهند داشت و تنها کشتی‌گیر غیرخوزستانی اعزامی به پاریس، محمدهادی ساروی است که در مصاف با مهدی بالی کشتی‌گیر هم‌استانی‌اش به دوبنده تیم ملی رسید.

اما در تیم ملی آزاد هم سه مازندرانی و دو کشتی‌گیر تهرانی المپیکی شدند. رحمان عموزاد در 65 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم نمایندگان استان مازندران و یونس امامی در 74 کیلو و امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلوگرم نماینده استان تهران در پاریس هستند. این تیم برخلاف کشتی فرنگی که شش سهمیه المپیکش را گرفت، با تیم ناقص و بدون نماینده در 57 کیلوگرم به المپیک می‌رود.

بنابراین 11 سهمیه کشتی در المپیک پاریس از آن سه استان خوزستان با پنج سهمیه (محسن‌نژاد، اسماعیلی، کاویانی‌نژاد، مُهمدی و میرزازاده در رشته فرنگی)، مازندران با چهار سهمیه (عموزاد، یزدانی و زارع در آزاد و ساروی در فرنگی) و تهران با دو سهمیه (امامی و آذرپیرا) است.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه در پاریس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما