شناسهٔ خبر: 67109796 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جلسه هم اندیشی برگزاری یادبود شهدای هنرمند استان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام «عباس سرشته» معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه به تبیین نقش و جایگاه شهید پرداخت و از رسالت افراد جامعه برای انتقال افکار و اندیشه ها و پیمودن راه شهدا در این مسیر سخن گفت.

حجت الاسلام «سرشته» برگزاری یادواره شهدای هنرمند استان را قدم برداشتن برای شهدا و تبیین پیام شهدا عنوان کرد و افزود: با برگزاری این یادواره می خواهیم از دریچه هنر فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل امروز تبیین کنیم.

«مهران فضائلی» دبیر یادواره شهدای هنرمند استان نیز در این جلسه به روند برگزاری این رویداد پرداخت و بهره گیری از ظرفیت هنرمندان تجسمی، خوشنویسی و موسیقی در روز برگزاری این رویداد استانی و خلق آثار هنری در قالب چهره نگاری تمثال شهدا، خوشنویسی و اجرای زنده موسیقی فیلم های شاخص دفاع مقدس از سوی انجمن موسیقی را از برنامه های مهم و یک روزه یادواره 60 شهید هنرمند ذکر کرد.

 وی هم چنین دعوت از بازیگران شاخص در عرصه دفاع مقدس، برگزاری مسابقه در فضای شاد از زندگی نامه و وصیت شهدای هنرمند استان به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با شهدا، افکار و اندیشه های آنان، نمایشگاه تولیدات هنری هنرمندان شهید درکنار فضاسازی بلوار تربیت را ازدیگر برنامه های در نظرگرفته شده در یادواره شهدای هنرمند که همزمان با روز قلم برگزار می شود، بیان کرد.

 بر اساس این گزارش، اعضای حاضر در جلسه هم اندیشی به ارائه نقطه نظرات خود در برگزاری متفاوت و  خلاقانه با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان در این یادواره پرداختند.

 گفتنی است، یادواره 60 شهید هنرمند خراسان شمالی از سلسله برنامه های پایگاه فرهنگی شهید گمنام، چهاردهم تیرماه، همزمان با روز قلم از ساعت 9 صبح تا 22 در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.


نظر شما