شناسهٔ خبر: 67109627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ هزار نفر در رشته ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سازماندهی شده‌اند

ایلام - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور گفت: بیش از ۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی توسط این فدراسیون در کشور ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "مهرعلی باران چشمه" روز دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایلام، اظهار کرد: جذب ورزشکاران جدید به رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در اولویت کار فدراسیون قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران این رشته در تمامی رده‌های سنی در اولین فرصت در سامانه کشوری ثبت‌نام کنند، افزود: مشخص شدن آمار ورزشکاران فعالی در رشته‌های ورزش باستانی در سطح کشور یک ضرورت است و نقش مهمی در برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب برای توسعه و ارتقای این رشته ورزشی در کشور دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور با اشاره به اینکه همه فعالان این رشته ملی نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام کنند، گفت: با توجه به قدمت چند هزار ساله ورزش زورخانه‌‎ای و کشتی پهلوانی، ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی در استان‌های مختلف در اولویت اصلی این فدراسیون قرار دارد.

باران‌چشمه بیان کرد: کسی که وارد گود زورخانه می‌شود با تعظیم و سر فرود آوردن در برابر احدیت (خداوند قادر و متعال) برای بزرگان،پیشکسوتان و حتی کوچکترها نیز احترام قائل می شود و انتظار می‌رود این اخلاق‌مداری و منش پهلوانی، همچنان و با قوت بیشتری تداوم یابد.

۵۰ هزار نفر در رشته ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سازماندهی شده‌اند

وی بیان کرد: فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مجموع در مسیر خوبی گام بر می‌دارد که تلاش در این مسیر با جدیت تداوم خواهد یافت.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با بیان اینکه هشت هزار دانش‌آموز مستعد این ورزش در کشور شناسایی شده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور با آموزش وپرورش امضاء شده که بر اساس آن، از ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان برای ترویج و توسعه این ورزش ملی استفاده شود. که تا امروز

باران‌چشمه از حسن اعتماد اعضای مجمع در انتخاب رئیس هیأت این رشته ورزشی ایلام قدردانی کرد و افزود: این رأی ها، مسئولیت را سنگین تر می‌کند و امید است اهدف و برنامه‌های هیأت را به خوبی و با درایت هرچه تمام پیش برده و گام های موثر و ارزشمندی برای توسعه این رشته ورزشی در ایلام برداشته شود.

به گزارش ایرنا، در مجمع انتخابات رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان ایلام " یونس هواسیان" با کسب ۱۲ رأی به مدت چهار سال، سکان هدایت این رشته ورزشی را در ایلام به دست گرفت.

نظر شما