شناسهٔ خبر: 67109106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ طرح کشاورزی با ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در کرمانشاه آماده افتتاح است

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۴۰ طرح مختلف در بخش کشاورزی استان با ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه آماده افتتاح است.

صاحب‌خبر -

علی چاله‌چاله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: با افتتاح این طرح ها که در حوزه های عمرانی، تسهیلاتی و روستا بازار است زمینه اشتغال برای هزار و ۲۹ نفر شامل ۶۵۹ نفر به صورت مستقیم و ۳۷۰ نفر غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این تعداد طرح بیش از ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این مبلغ شامل ۹۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۳۸۰ میلیارد ریال استفاده از اعتبارات ملی، ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ۸۷ میلیارد ریال هم آورده متقاضیان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: ۲۳ پروژه از پروژه های عمرانی در بخش آب و خاک و یک پروژه در حوزه شیلات است که اجرای این پروژه ها با اعتبارات ملی و خودیاری متقاضیان انجام گرفته است.

چاله‌چاله یادآور شد: پروژه های تسهیلاتی نیز شامل ۱۴ پروژه است که این پروژه ها شامل پنج طرح گلخانه ای، چهار طرح دام و طیور، سه طرح صنایع تبدیلی و غذایی، یک طرح شیلات و یک طرح آب و خاک است.

وی با اشاره به افتتاح ۲ پروژه روستا بازار در هفته جهاد کشاورزی نیز گفت: این ۲ طرح جهت دسترسی راحت و مستقیم عموم مردم به محصولات کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی تاسیس شده و نقش مهمی در توزیع مناسب کالاهای اساسی، تعادل بخشی و تنظیم بازار کالاهای اساسی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است که همه ساله به همین مناسبت ضمن افتتاح و کلنگ زنی طرح های مختلف در حوزه کشاورزی برنامه های مختلفی نیز از سوی این سازمان برگزار می شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی،۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

نظر شما