شناسهٔ خبر: 67108313 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شادا:

مصوبات مثبت دولت برای سودآوری صنایع بورسی/ در صورت ثبات، بازار سرمایه واكنش مثبتی به سیاست‌های حمایتی خواهد داشت

یک کارشناس بازار سرمایه مصوبات چهارگانه دولت برای حمایت از بازار سرمایه و سودآوری صنایع بورسی را مثبت ارزیابی و در عین حال بر لزوم ثبات این مصوبات برای تاثیرگذاری بر بازار تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی احمدزاده اصل در گفت‌وگو با شادا، در ارزیابی خود از چهار مصوبه بورسی که اخیراً در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به منظور کمک به سودآوری صنایع بورسی به تصویب رسیده است، توضیح داد: این مصوبات مصوبات خوبی است که در صورت اطمینان بخشی دولت به بازار سرمایه مبنی بر ثبات داشتن آن تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: لازم است برای سیاست‌های حمایتی زمان و دوره اجرا گذاشته شود تا این اطمینان به بازار داده شود که مصوبات فقط اقدام مقطعی نیست بلکه یک سیاست کلی است.

وی افزود: زمانی که مصوبات به صورت سیاست‌های کلان ابلاغ شود از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازار ررسی و تحلیل می‌شود و جریان تاثیرگذاری بر وضعیت بازار سرمایه خواهد داشت.

احمدزاده عامل ثبات را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: علت اینکه بازار به برخی سیاست‌های حمایتی واکنش مثبت نشان نمی‌دهد موقتی بودن آنهاست اما اگر این اطمینان داشته داده شود که سیاست‌ها ثبات دارد، واکنش مثبت بازار را به همراه خواهد داشت.

نظر شما