شناسهٔ خبر: 67108044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار وقوع گرد و خاک همرفتی در خوزستان

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وزش تندباد لحظه ای و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و همرفتی از بعد از ظهر امروز دوشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: وزش باد متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه ای، رخداد گرد و خاک محلی و همچنین احتمال وقوع گرد و خاک همرفتی از بعد از ظهر امروز امروز دوشنبه تا اوایل وقت فردا سه شنبه در مناطق غرب، جنوب ، جنوب غرب و تا حدودی مرکزی استان قابل انتظار است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواسط روز چهارشنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی، جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود: طی امروز و فردا عبور موج ضعیف بارشی و بالابودن ضرایب ناپایداری سبب رشد ابر در بیشتر مناطق استان و رگبارهای پراکنده همراه با رعد وبرق و وزش باد متوسط در مناطق شمالی و شرقی خواهد شد.

وی ادامه داد: تا اواخر هفته تغییرات محسوس دمایی پیش‌بینی نمی‌شود و شمال خلیج فارس تا اواخر وقت فردا مواج خواهد بود.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته اهواز و بستان با ۴۶.۸ و ایذه با ۲۲.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۶.۸ و حداقل ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای هشت شهر خوزستان روز دوشنبه در وضعیت ناسالم و قرمز قرار گرفت.

نظر شما