شناسهٔ خبر: 67107977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای هم‌زمان ۲ طرح آسفالت در آزادراه ساوه_تهران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: دو طرح روکش آسفالت در آزادراه ساوه - تهران، حدفاصل ساوه تا رودشور فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان، مهرداد جهانی از فعالیت دو کارگاه آسفالت برای ارتقای رویه آسفالتی آزادراه ساوه_تهران حدفاصل ساوه تا رود شور خبر داد و اظهار کرد: مجموع اعتبار این دو طرح بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: یکی از این دو طرح، اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۲۰ کیلومتر از ابتدای حوزه استحفاظی استان مرکزی (رود شور) به سمت ساوه است که تاکنون پنج کیلومتر از آن اجرا شده و قرار است در مقاطعی که خرابی آسفالت در آن وجود دارد ادامه داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ دیگر پروژه‌ای است که در آزادراه ساوه_تهران فعال شده است.

جهانی با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ قرار است به طول ۵۰ کیلومتر اجرا شود، اضافه کرد: از این ۵۰ کیلومتر، ۱۵ کیلومتر در سال گذشته انجام شده و امسال هم با شروع مجدد عملیات اجرایی، تاکنون حدود پنج کیلومتر از اجرای آن پیش رفته است.

وی گفت: البته سال گذشته طی قراردادی مجزا، با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در ۱۴ کیلومتر از این محور، روکش آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ اجرا شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت طی یک سال اخیر در ۳۴ کیلومتر از آزادراه ساوه - تهران روکش آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ اجرا شده و قرار است ۳۰ کیلومتر دیگر آن امسال انجام شود.

جهانی اضافه کرد: درزگیری ترک‌های سطحی رویه آسفالتی، نصب علائم هشداردهنده روی حفاظ‌های میانی بتنی، رفع نقاط پرتگاهی در محدوده پل‌ها، رفع افتادگی شانه خاکی، تنظیم شیب شیروانی، اجرای خط کشی و به‌روزرسانی سیستم‌های روشنایی طولی از جمله اقداماتی است که در آزادراه ساوه_تهران انجام شده است.

نظر شما