شناسهٔ خبر: 67107938 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۵۰ درصد انرژی توزیعی شهرستان خدابنده در بخش کشاورزی مصرف می ... -

اقتصاد ایران: مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده با بیان اینکه صنعت کشاورزی خدابنده یکی از قطب‌های این صنعت در استان و شمالغرب کشور است گفت: ۵۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حسنعلی پیری از اجرای پروژه اصلاح و بهسازی بیش از ۴کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق شهرستان خدابنده خبر داد و اظهار کرد: اجرای اصلاح و بهسازی شبکه‌های توزیع برق در این شهرستان حدفاصل روستاهای محمد خلج تا بزین بوده است.

وی افزود: در این طرح که با حضور ۱۳ اکیپ عملیاتی متشکل از ۴۰همکار مدیریت توزیع برق شهرستان خدابنده انجام شد ۲۶۰ کاور پرنده پران، ۱۴۰ کاور مقره سیلیکونی و ۱۸ قطعه راس تیری بر روی شبکه‌های حدفاصل این روستاها نصب شد.

مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: پرنده‌زدگی یکی از دلایل ناپایداری شبکه‌است و باتوجه به مجاورت شبکه توزیع برق این شهرستان با زمین‌های کشاورزی، نشستن پرندگان بر روی شبکه‌های توزیع برق این مشکل موجب ایجاد خاموشی می‌شود.

پیری تصریح کرد: برای رفع این مشکل از ابتدای سال تاکنون ،یک هزار و ۵۰ کاور پرنده پران، ۱۷۰عدد راس تیری بلند، ۲۱۰ کاور مقره سیلیکونی بر روی خروجی شبکه‌های توزیع برق روستاهای توزلو، بزین، قشقجه، شهیدآباد، دهجلال، سجاس، زواجر، بامداد و نورآباد نصب و ۲۵۰مقره معیوب تعویض شده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان با بیش از ۲۴۰ روستا گسترده‌ترین شبکه توزیع برق روستایی در سطح استان را داراست، گفت: با توجه به این‌که صنعت کشاورزی خدابنده یکی از قطب‌های این صنعت در استان و شمالغرب کشور است، پایداری شبکه توزیع به سبب استفاده برق در کشاورزی و زیرساختی بودن این انرژی از اهمیت بالایی برخودار است.

مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده با بیان اینکه شهرستان خدابنده با حدود ۷۰هزار مشترک برق یکی از بیشترین تعداد مشترک را پس از شهرستان زنجان در استان دارد، افزود: ۵۰درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما