شناسهٔ خبر: 67107867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

نشست آشنایی با اندیشه‌های اخلاقی امام با تأکید بر اخلاق در انتخابات در کردستان

صاحب‌خبر -
نشست «آشنایی با آراء و اندیشه‌های اخلاقی امام با تأکید بر اخلاق در انتخابات» در ادامه سلسله نشست‌های جهاد تبیین جهاددانشگاهی کردستان ، ۲۰ خرداد به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در شرکت توزیع نیروی برق سنندج برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: اکبر اسدی، رییس جهاددانشگاهی کردستان در سلسله نشست‌های جهاد تبیین با عنوان «آشنایی با آراء و اندیشه‌های اخلاقی امام با تأکید بر اخلاق در انتخابات» که ۲۰ خرداد در شرکت توزیع نیروی برق سنندج برگزار شد، گفت: این نشست در راستای الگوگیری از شاخصه‌های اخلاقی حضرت امام برگزار شده‌است.

وی به شاخصه‌های اخلاقی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اگر سیاستمداران و مسئولان نظام شاخصه‌های اخلاقی امام خمینی(ره) را سرلوحه کار خود قرار دهند، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

رییس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به تقسیم دوران زندگی امام خمینی(ره) به چهار دوره کودکی و نوجوانی، جوانی، میانسالی و پیری بیان کرد: همت حضرت امام در دوران جوانی بر سیر و سلوک عرفانی و فلسفه بوده و بیشترین دغدغه امام در دوران میانسالی در حوزه اخلاق بوده و دوران پیری ایشان فعالیت در عرصه سیاست  بوده است. که این امر باید مورد توجه تمام سیاستمداران قرار گیرد. چراکه اساس و بنیان شخصیتی حضرت امام(ره) بر مبنای عرفان و اخلاق شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مراسم استقبال از امام در انقلاب ۵۷ و بدرقه ایشان در خرداد ۶۸ هر دو از بزرگترین وقایع تاریخی با بیشترین درصد مشارکت مردم بود، افزود: همین امر جایگاه متعالی امام خمینی(ره) را بیشتر برای همگان نمایان کرد.

اسدی با تأکید بر شناخت و فهم مبانی و اصول اخلاقی امام خمینی و جهان بینی ایشان ادامه داد: سیاستمداران و اندیشمندان غربی چه بسا نظریه پردازان بزرگی بوده‌اند. ولی عامل به نظریات خود نبودند اما امام خمینی(ره) آنچه را بیان می‌کردند خود عامل به آن بودند. و همین امر موجب شد تا نهضت امام خمینی مورد توجه مردم ایران و تمام آزادیخواهان جهان قرار گیرد.

این استاد دانشگاه به روش‌های تربیت اخلاقی از دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: اندیشه و تفکر، داشتن عزم و اراده، مشارطه، مراقبه کردن و محاسبه اعمال از مراحل مجاهده با نفس از دیدگاه امام خمینی(ره) است.

وی با تأکید بر الگوگیری از آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) به ویژه در عرصه انتخابات اظهار کرد: اگر کاندیداهای ریاست جمهوری اصول اخلاقی حضرت امام را سر لوحه خود قرار دهند. قطعا مردم ضمن مشارکت حداکثری حامی و پشتیبان دولت در عرصه‌های مختلف خواهند بود.

وی در پایان یادآور شد: سیاست از نظر امام خمینی هدف نبوده، بلکه وسیله‌ای برای پیاد سازی احکام الهی و هدایت مردم به صلاح و رستگاری است.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما