شناسهٔ خبر: 67106656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان از اولویت‌های اصلی دولت

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان پیگیری پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران در کنار نظارت دقیق بر فرآیند خرید تضمینی گندم باید به صورت یک فرآیند تعریف شده در استان تدوین و با جدیت پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، اکبر محمدی در نخستین جلسه کمیته نظارت بر فرآیند خرید تضمینی گندم با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و خودکفایی در تولید گندم، اظهار داشت: حمایت از کشاورزان و پرداخت به موقع مطالبات آنان از جمله اولویت‌های اصلی دولت در این زمینه است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر استان در زمینه تولید گندم گفت: قریب بر ۶۲۶ هزار هکتار از اراضی سطح استان زیر کشت گندم به صورت دیم و آبی هستند که بیش از ۹۸ درصد از این اراضی به صورت مکانیزاسیون اقدام به کشت گندم می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از توزیع بیش از ۳۴ هزار تن بذور اصلاح شده با کیفیت گندم در بین کشاورزان سطح استان خبر داد و افزود: ۷۰ هزار تن کود‌های ازته از ابتدای پاییز سال گذشته در مزارع گندم در سطح استان مصرف شده است که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش چشمگیر تولید گندم در سطح استان باشیم.

محمدی همچنین بر لزوم نظارت دقیق بر فرآیند خرید تضمینی گندم و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در این زمینه تاکید کرد و بیان داشت: در سالجاری پیرو ابلاغ معاونت تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور، فرآیند نظارت بر خرید تضمینی گندم توسط این سازمان رصد و پایش می‌شود و لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به نظارت دقیق اقدام تا از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری گردد.

در ادامه این جلسه، اعضای کمیته نظارت بر فرآیند خرید تضمینی گندم به ارائه گزارش عملکرد خود در این زمینه پرداخته و مشکلات و چالش‌های موجود را مطرح و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در فرآیند خرید تضمینی گندم در استان کردستان اتخاذ شد.

نظر شما