شناسهٔ خبر: 67106260 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از توقیف ارز خارجی در فرودگاه شیراز تا خاموش شدن لامپ‌های قاچاق

افراد متخلف و قاچاقچی از سوی تعزیرات حکومتی استان فارس، مجازات و جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

تعزیرات حکومتی استان فارس، افراد متخلف در استان را محکوم و جریمه کرد.

توقیف ارز خارجی در فرودگاه شیراز 

مسافری که در فرودگاه شهید دستغیب شیراز قصد داشت ارز از کشور خارج کند، شناسایی و مجازات شد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده کشف ۳ هزار دلار و ۹ هزار و ۹۰۰ یورو از یک مسافر به مقصد آلمان در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود و کافی نبودن توضیحات شاکی پیرامون پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط ارز‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۷ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز‌های کشف شده، محکوم کرد.

سالاری افزود: مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

به استناد بند «ت» ماده ۱۸ قانون، خروج ارز از کشور بیش از ۵ هزار یورو و جابجایی بیش از ۱۰ هزار یورو معادل آن با سایر ارز‌ها درون کشور قاچاق محسوب و پرواز و خروج مسافر تا تعیین تکلیف تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.

خاموش شدن لامپ‌های قاچاق در شیراز 

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از محکومیت ۵ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریالی قاچاقچی لامپ خبر داد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اظهار کرد: پرونده حمل لامپ قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال از یک خودرو در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متهم را به پرداخت ۵ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام بررسی خودرو‌ها در محور کوار - شیراز، متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

توقیف سوخت قاچاق در مسیر شیراز به سپیدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از توقیف نفت گاز قاچاق در مسیر شیراز به سپیدان خبر داد و گفت: قاچاقچی سوخت محکوم شد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده حمل ۲ هزار و ۱۵۰ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش ۹۶۸ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال جزای نقدی، معادل ۲ برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

سالاری افزود: بازرسان بسیج استان فارس هنگام بررسی خودرو‌های عبوری در مسیر شیراز به سپیدان گزارش این تخلف را از یک دستگاه نیسان کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جزای بیش از ۶ میلیارد ریالی برای نگهداری و فروش کالای قاچاق 

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: متصدی واحد صنفی به علت نگهداری و فروش کالای قاچاق به پرداخت جریمه ۶ میلیارد و ۸ میلیون ریال محکوم شد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده نگهداری و فروش انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال در یک واحد صنفی رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و سوابق متهم، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متصدی واحد مورد نظر را به پرداخت ۶ میلیارد و ۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

سالاری افزود: ماموران پلیس امنیت و اطلاعات در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، با دریافت گزارش مردمی متوجه کالا قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جاسازی نفت گاز یارانه‌ای در مخزن خالی و رو شدن دست راننده 

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: راننده کامیونی که به جاسازی نفت گاز یارانه‌ای در مخزن خالی اقدام کرد در تعزیرات حکومتی استان فارس محکوم شد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده حمل ۲۶ هزار و ۵۵۰ لیتر نفت گاز جاساز شده در مخزن خالی یک دستگاه کامیون به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت ۶ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت بابت تخلف قاچاق و ۵۰۰ میلیون ریال بابت مخفی کردن سوخت محکوم کرد.

سالاری ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری گزارش این تخلف را از یک دستگاه کامیون کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

صدور حکم تعزیراتی برای گرانفروشی هندوانه 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تعزیر میوه فروش شیرازی به دلیل گرانفروشی خبر داد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده گرانفروشی هندوانه به مشتری با ارزش تخلف ۵ میلیون ریال از یک میوه فروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

سالاری اضافه کرد: بازرسان سازمان صمت گزارش این تخلف را با شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان فارس ارسال کردند.

توقیف گردو و جوهر لیمو قاچاق در شیراز 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به پرونده قاچاق ۲۳ تن جوهر لیمو و گردو خبر داد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده حمل ۲۵۰ کیسه حاوی ۲۲ تن جوهرلیمو به ارزش ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و یک تن گردو به ارزش ۴ میلیارد و ۲ میلیون ریال بدون مجوز‌های گمرکی در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

او ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و همچنین حمل گردو و جوهر لیمو در یک کامیون، تخلف قاچاق را محرز دانست و ۲ متهم را در این پرونده شناسایی کرد.

سالاری افزود: شعبه متهم ردیف اول را به عنوان راننده کامیون و مالک یک تن گردو به پرداخت ۸ میلیارد و ۵ میلیون ریال و متهم ردیف دوم را به عنوان مالک کیسه‌های جوهر لیمو به پرداخت ۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: گزارش این تخلف را ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریالی قاچاقچی موتورسیکلت در شیراز خبر داد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک و قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و با اعمال نظر کارشناسی، تخلف قاچاق را محرز دانست و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

سالاری افزود: ماموران یگان امداد گزارش این تخلف را کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

نظر شما