شناسهٔ خبر: 67105910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح استاد - شاگردی با هدف مهارت‌آموزی در خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در بسیج اقشار از اجرای طرح استاد - شاگردی برای مهارت‌آموزی نوجوانان و جوانان در محیط واقعی کسب و کار خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد براتی در نشست خبری اجرای طرح استاد - شاگردی در خراسان شمالی که امروز (۲۱ خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در کشور و استان با آن روبه‌رو هستیم، بیکاری است و تلاش داریم با اجرای طرح استاد - شاگردی گام موثری در کاهش بیکاری برداریم.

وی افزود: با اجرای این طرح تلاش داریم به کسب مهارت و انتقال تجربه از استاد به شاگرد کمک کنیم و در راستای تحقق شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، گام برداریم.

براتی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اتاق اصناف برگزار می‌شود، بیان کرد: این طرح شامل نوجوانان ۱۵ سال به بالا شامل دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود و ۲۵ رسته شغلی نیز در آن مشخص شده است. 

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال ۲۵ روز کاری شامل ۱۰۰ ساعت آموزش برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، گفت: متقاضیان در تابستان امسال از یکم تیر ماه تا پایان شهریور ماه روزی چهار ساعت به کسب مهارت در واحدهای شغلی مشخص‌شده و مورد علاقه خود خواهند پرداخت.

جانشین فرمانده سپاه استان در بسیج اقشار اظهار کرد: از جمله رسته‌های در نظر گرفته‌شده برای مردان می‌توان به تابلوسازی، تعمیر لوازم برقی، صافکاری، تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت، خیاطی، شیرینی‌پزی، چوب‌بری، تراشکاری، جوشکاری، تعمیرات موبایل، عکاسی و فیلمبرداری و خدمات فنی اشاره کرد که در کل شامل ۲۱ رسته می‌شود. برای دختران و زنان نیز چهار رسته آرایشگری، خیاطی، شیرینی پزی، عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با ارسال نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس، نام دو مهارت مورد نظر و نام شهرستان خود به شماره پیامکی ۶۶۰۰۰۰۰۵۰۰۳ در این طرح ثبت نام کنند.

انتهای پیام

نظر شما