شناسهٔ خبر: 67105832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کارت شانس آلمان، شانسی برای مهاجرت آسان

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بررسی کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان، قانونی جدید در این کشور برای جذب حداکثری نیروی کار از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا است. این کشور با ایجاد شرایط کارت شانس آلمان، راه را برای ورود متقاضیان مهاجرت کاری بازتر کرده است تا بتوانند بسیار راحت‌تر وارد این کشور شده و به جستجوی کار بپردازند. در این مقاله در خصوص قانون کارت شانس آلمان صحبت کرده و جزئیات مربوط به ویزای Chancenkarte را بیان خواهیم کرد. تفاوت آن را با دیگر انواع ویزای کاری بر خواهیم شمرد. همچنین روش امتیاز بندی برای ویزای کارت شانس آلمان را بررسی نموده و سایتی برای محاسبه آسان امتیاز در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کارت شانس آلمان

مراحل دریافت کارت شانس آلمان

ابتدا به سراغ مراحل کار برای دریافت ویزای کارت شانس آلمان می‌رویم و پس از آشنایی با کلیات این روش به توضیح موارد مهم مورد نیاز خواهیم پرداخت:

اولین مرحله محاسبه امتیاز شخص متقاضی برای مهاجرت است. بر این اساس شما باید با استفاده از اطلاعاتی که در بخش بعدی در مورد سیستم امتیازدهی کارت شانس آلمان ارائه می‌شود امتیاز خود را محاسبه نمایید.

با آشنایی بیشتر با سیستم امتیازدهی کارت شانس آلمان مدارک مهم برای این کار مشخص می‌شود و شما باید مدارک لازم اعم از کاری، تحصیلی، زبان و غیره برای اثبات امتیاز خود جمع آوری نمایید.

در مرحله سوم باید در سایت سفارت آلمان در ایران درخواست خود را ثبت نموده و وقت سفارت بگیرید.

در مرحله چهارم، شما باید با در دست داشتن مدارک لازم که در بخش‌های بعدی خواهیم گفت در قرار ملاقات سفارت حاضر شده و مدارک را ارائه دهید.

در مرحله بعدی باید منتظر دریافت پاسخ از سفارت باشید. زمان انتظار با توجه به جدید بودن این طرح ویزا هنوز به درستی قابل تخمین نیست.

پس از دریافت تاییدیه ویزا، کافیست بلیط پرواز خود را تهیه نموده و راهی این کشور شوید.

جزئیات سیستم امتیازبندی برای ویزای Chancenkarte

سیستم امتیاز دهی ویزای کارت شانس آلمان به تحصیلات، مهارت‌های کاری، مهارت‌های زبانی، سن و عوامل دیگری بستگی دارد که هر یک از آنها را در این قسمت به تفکیک و به ترتیب تاثیرگذاری بررسی خواهیم کرد.

حداقل امتیاز لازم برای تایید

حداقل امتیازی که برای تایید شرایط شما جهت دریافت کارت شانس آلمان لازم است 6 امتیاز است.

مدرک تحصیلی و اعتبار آن

مدرک تحصیلی شما باید مورد تایید وزارت آموزش آلمان یا دیگر کشورهای اروپایی باشد. این موضوع به دانشگاه یا موسسه آموزشی‌ای که شما در آن تحصیل کرده‌اید مربوط می‌شود. این بخش تنها بخش 4 امتیازی در سیستم امتیازدهی ویزای Chancenkarte است.

پس دقت داشته باشید ابتدا به سراغ معادل‌سازی مدرک رفته و اعتبار دانشگاه یا موسسه فنی حرفه‌ای محل تحصیل خود را بسنجید.

یک خبر خوب این است که اگر مدرک شما حتی با الزام به گذراندن دوره‌های آموزشی نیز تایید شود می‌توانید این 4 امتیاز مهم و تعیین کننده را کسب کنید.

سابقه کار موثر برای ویزای کارت شانس آلمان

سابقه کار نیز یکی از عوامل تعیین کننده برای دریافت ویزای کارت شانس آلمان است. این بخش حداکثر 3 امتیاز دارد و طبق قانون ارزیابی برای کارت شانس آلمان مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود:

میزان سابقه کار

امتیاز

2 سال سابقه کار در 5 سال قبل

2

5 سال سابقه کار در 7 سال قبل

3

اگر هنوز به میزان امتیاز لازم دست پیدا نکرده‌اید نگران نباشید هنوز شرایط و عوامل موثر دیگری وجود دارند که به شما در دریافت ویزای کارت شانس آلمان کمک خواهند کرد.

مهارت در زبان آلمانی و یا انگلیسی

مهارت در زبان آلمانی یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار و 3 امتیازی در دریافت ویزای Chancenkarte است.

هر چند زبان آلمانی زبان مشکلی است ولی یادگیری آن با توجه به امکانات نسبتا خوبی که در سال‌های اخیر برای آموزش زبان آلمانی در ایران ایجاد شده است، می‌تواند شرایط شما را در مسیر مهاجرت با ویزای کارت شانس آلمان بسیار بهتر نماید.

شرایط امتیازدهی به مهارت‌های زبان آلمانی به شرح زیر است:

آشنایی با زبان آلمانی در سطح B2: 3 امتیاز

آشنایی با زبان آلمانی در سطح B1: 2 امتیاز

آشنایی با زبان آلمانی در سطح A2: 1 امتیاز

خبر خوب اینکه مهارت در زبان انگلیسی نیز می‌تواند برای شما امتیاز داشته باشد. با تسلط در زبان انگلیسی در سطح C1 یا بالاتر می‌توانید یک امتیاز اضافه دریافت کنید.

نحوه محاسبه امتیاز ویزای کارت شانس آلمان

شرایط سنی برای دریافت ویزای کارت شانس آلمان

سن در درجه بعدی اهمیت قرار دارد و می‌تواند حداکثر 2 امتیاز برای شما در پی داشته باشد. شرایط امتیازدهی به سن شما طبق قانون کارت شانس آلمان به شرح زیر است:

بازه سنی

مقدار امتیاز

18 تا 35 سال

2

35 تا 42 سال

1

تاثیر تخصص حرفه‌ای در امتیازدهی برای ویزای Chancenkarte

هر ساله مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان توسط مراجع دولتی اعلام می‌شود. در حال حاضر بیشترین تقاضا در کشور آلمان برای مشاغل مدیریت تولید، IT، مهندسی، پزشکی و ... است. در صورتی که تخصص شما یکی از این موارد باشد می‌توانید یک امتیاز دیگر دریافت کنید.

برای اطلاع از مشاغل مورد نیاز در آلمان فایل پی دی اف انتهای مقاله را مطالعه نمایید و تخصص خود را در آن بیابید.

تجربه زندگی در آلمان برای ویزای شانس

برای گرفتن یک امتیاز اضافه دیگر کافیست در 5 سال گذشته حداقل 6 ماه در کشور آلمان زندگی کرده باشید.

توجه داشته باشید که طبق قانون ویزای کارت شانس آلمان متقاضیانی که تحت عنوان گردشگر و با ویزای توریستی به این کشور مراجعه نموده‌اند واجد شرایط استفاده از این امتیاز نخواهند بود.

همسر، شریک زندگی و یا همراه

افراد متاهل و یا کسانی که به طور قانونی شریک برای زندگی دارند یک امتیاز بیشتر دریافت می‌کنند.

البته توجه داشته باشید که علی‌رغم این شرط، همسر یا شریک زندگی تا زمان پیدا کردن کار توسط شما نمی‌تواند از مزایای ویزای همراه استفاده نماید.

قانون کارت شانس

نحوه اطلاع از امتیاز

با توجه به اطلاعات فوق به راحتی می‌توانید امتیاز خود را در سیستم امتیازدهی ویزای کارت شانس آلمان محاسبه کنید ولی اگر به دنبال روشی مطمئن و ساده هستید میتوانید از لینک Self-Check: Opportunity Card در سایت آلمانی و بسیار معتبر make-it-in-germany استفاده نمایید.

شرایط ویزای Chancenkarte

طبق اطلاعات ارائه شده در قسمت ارزیابی امتیازات بدیهی است که شرایط لازم برای دریافت ویزای کارت شانس آلمان عبارتند از:

داشتن مدرک دانشگاهی یا فنی حرفه‌ای معتبر و معادل سازی شده

سطح مهارت B2 در زبان انگلیسی یا سطح مهارت A1 در زبان آلمانی

بلوکه کردن سرمایه به مقدار 1027 یورو (برای هر ماه اقامت) یا قرارداد کار پاره وقت 20 ساعته در هفته با درآمد مناسب برای گذران زندگی در آلمان

مدارک لازم برای دریافت ویزای Chancenkarte

برای دریافت ویزای کارت شانس آلمان باید مدارک مورد نیاز طبق قانون این کشور را برای ارائه به سفارت آمده نمایید:

پاسپورت

فرم درخواست تکمیل شده

عکس به روز

گواهی تمکن مالی یا قرارداد کاری پاره وقت

مدارک محل سکونت در آلمان

مدرک تحصیلی معتبر

بیمه درمانی

سابقه کار

مدرک مهارت در زبان (انگلیسی یا آلمانی)

رزومه

انگیزه‌نامه

گواهی سلامت معتبر

مشاوره رایگان کارت شانس آلمان

مراقب افراد سودجو و بی تجربه باشید. با توجه به افزایش درخواست مهاجرت و نیاز جامعه به اطلاعات و مشاوره در این خصوص شرکت‌های زیادی با این هدف تاسیس شده‌اند که ممکن است اطلاعات دقیق و به روزی را به شما ارائه ندهند و تنها به دریافت هزینه مشاوره اکتفا کنند.

توصیه ما به شما استفاده از موسسات حقوقی معتبر و به روزی مانند موسسه حقوقی سروش فردا است که در این زمینه به کار مشغولند و معمولا دارای شرایط مشاوره اولیه رایگان هستند.

این مجموعه با برخورداری از نیروهای جوان ولی مجرب و آموزش دیده با سابقه کاری بالا در زمینه مهاجرت به اروپا مخصوصا کشور آلمان می‌تواند همراه خوبی برای شما در این مسیر باشد.

شما برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به مقاله کارت شانس آلمان 2024 در سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان باتجربه در شرکت‌های حقوقی معتبری مانند سروش فردا برای دریافت اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

منبع: eurolife.ir

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما