شناسهٔ خبر: 67105726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای شمال غرب کشور

سازمان هواشناسی امروز به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما براساس این هشدار امروز و فردا در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال و شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران و البرز رگبارباران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.
براساس این هشدار احتمال جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.
احتیاط در سفر‌های بین‌شهری، اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع از توصیه ‌های سازمان هواشناسی است.

نظر شما