شناسهٔ خبر: 67105543 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آزمایشگاه بیولوژی «پشه آئدس» در اردبیل فعال شد

فعالیت آزمایشگاه بیولوژی و کنترل ناقلین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص «پشه آئدس» آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین،وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:تجهیز و فعالیت آزمایشگاه بیولوژی و کنترل ناقلین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص پشه آئدس در اردبیل از امروز آغاز شد و مطالعات درباره این بیماری در این آزمایشگاه انجام می‌شود.
 محمد جعفرزاده  با اشاره به اهمیت و خطر پشه آئدس و بیماری‌های منتقله از آن خاطرنشان کرد: در راستای رصد فعالیت پشه آئدس در استان، آزمایشگاه بیولوژی و کنترل ناقلین معاونت بهداشت دانشگاه، تجهیز و به منطور بررسی لارو‌های پشه جمع آوری شده در سطح استان فعال شده است.
وی افزود: براساس گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماری ویروسی تب دانگ به وسیله گزش پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل شده و علائمی همچون تب، سر درد شدید، درد مفاصل، استخوان‌ها و عضلات، درد پشت چشم و بی اشتهایی و استفراغ به همراه دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  با اشاره به اینکه تب دانگ یک بیماری ویروسی است که توسط گزش پشه آئدس منتقل می‌شود، بیان کرد: این بیماری در کشور‌های عربی خلیج فارس مانند امارات متحده عربی و عمان و در کشور‌های پاکستان، هند و عربستان و بسیاری از مناطق گرمسیری جهان وجود دارد.

نظر شما