شناسهٔ خبر: 67105308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۵ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دالاهو ایجاد می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: آرای مردم این شهرستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از طریق ۴۵ شعبه اخذ رای جمع‌آوری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود محنتی روز دوشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان دالاهو افزود: از مجموع این شعب، ۲۲ شعبه در بخش مرکزی و شهر کرند و ۲۳ شعبه در بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو مستقر خواهد شد و مردم می توانند با مراجعه به این شعبه ها در این رویداد مهم و سرنوشت ساز شرکت کنند.

وی اظهار کرد: با شناسایی و بررسی آسیب های انتخابات گذشته و نواقص آن، برای رفع آنها در انتخابات پیش رو تلاش خواهد شد و تمام عوامل برگزاری انتخابات اهتمام و تلاش خود را به کار گرفته اند تا شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات هشتم تیرماه امسال باشیم و در این زمینه امکانات و مقدمات لازم تدارک و پیش‌بینی شده است.

فرماندار دالاهو با اشاره به انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در تیرماه آینده، پیگیری مکرر و مداوم در همه عرصه‌ها از جمله دیپلماسی، عمرانی، اقتصادی، فساد ستیزی را از مهمترین شاخص های شهید جمهور آیت الله رئیسی دانست.

محنتی با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو، دقت، شفافیت، سلامت و امنیت انتخابات را مهمترین حوزه ورود مجریان انتخابات بر شمرد و بر انجام تمهیدات در این راستا تأکید کرد.

دالاهو در غرب کرمانشاه حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان ورود به پاستور از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد تا از همان فردایش تا هفتم تیرماه به تبلیغ و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان بپردازند.

مردم روز هشتم تیرماه پای صندوق می روند تا نهمین رئیس جمهور را انتخاب کنند اما در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، رأی‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

نظر شما