شناسهٔ خبر: 67105281 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

اعزام شبانه‌روزی واگن‌های باری به مراکز بارگیری برای افزایش سرعت بازرگانی در راه‌آهن کرمان

مدیرکل راه‌آهن کرمان گفت: واگن‌های باردار و خالی، به صورت شبانه‌روزی به کارخانه‌ها برای بارگیری و تخلیه اعزام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه آهن، مجید ارجونی، به تشریح اقدامات این اداره کل برای افزایش سرعت بازرگانی پرداخت و گفت: استفاده بهینه از نیروی کشش و اعزام واگن‌های بیشتر با لکوموتیو و یا به‌صورت دالگاژی، رصد ۲۴ ساعته واگن‌های متوقف تا زمان اعزام واگن‌ها و اولویت اعزام با واگن‌های دارای بارنامه قدیمی، از اقداماتی است که انجام می‌شود.

وی افزود: در این منطقه واگن‌های باردار و خالی به صورت شبانه‌روزی برای تخلیه و بارگیری اعزام می‌شود، به این ترتیب که هر زمان که واگن به محدوده اداره کل راه آهن کرمان وارد می‌شود به سرعت به مبادی بارگیری و کارخانه‌ها برای بارگیری و تخلیه اعزام می‌شود.

ارجونی با اشاره به اخذ مجوز برای بار محوری ۲۲.۵ تن گفت: با تعمیر و نگهداری مستمر خطوط ریلی، مجوز اعزام قطار با بار محوری ۲۲.۵ را اخذ کرده‌ایم که این امر موجب سیر روان، تردد واگن‌های با تناژ بالا و کاهش زمان خواب واگن‌ها در این منطقه شده است.

وی به بازسازی مسیر سیریز- گل زرد به طول ۴۵ کیلومتر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای انجام عملیات مربوط به بازسازی خط، مسدودی در این مسیر وجود دارد، طبق هماهنگی که با منطقه هم‌جوار یعنی اداره کل راه آهن یزد انجام داده‌ایم، واگن‌های باری در طول شب که بازسازی انجام نمی‌شود وارد محدوده این اداره کل می‌شود و واگن‌ها به دلیل بازسازی، متوقف نمی‌ماند.

مدیرکل راه آهن کرمان ادامه داد: برای اینکه واگن‌های تعمیری سریع‌تر به چرخه سیر بازگردند، برنامه‌ریزی می‌کنیم این واگن‌ها به صورت شبانه روزی به خطوط تعمیرات، واگذار و ظرف مدت ۲۴ ساعت مجدد به سیر برگردد.

وی گفت: در زمان دولت سیزدهم حدود ۶۰ کیلومتر خطوط ریلی داخل کارخانه‌های منطقه از قبیل فولاد زرند ایرانیان، مجتمع گندله سازی و کنسانتره جلال آباد، کارخانه روغن نباتی گلناز و کارخانه بوتیا احداث شد و با اتصال این کارخانه‌ها به شبکه ریلی، هزینه‌های سربار تخلیه و بارگیری واگن‌ها، کاهش و سرعت تخلیه و بارگیری، بیشتر شد.

به گفته ارجونی؛ اعزام واگن‌ها با شیر ترمز باز با پیگیری روزانه تامین کفش ترمز از ستاد، کاهش تقلیل سرعت‌ها به صورت روزانه و پیگیری برای باز کردن ایستگاه‌های بسته از دیگر اقداماتی است که در اداره کل راه آهن کرمان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اگر قطارهای باری برنامه‌ای با مهیا شدن شرایط لازم برای این منطقه برقرار شود، سرعت بازرگانی افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر فرآیند جذب نیروی انسانی (شرکتی) برای مناطق راحت‌تر شود، با مستقر کردن این افراد به خصوص در ایستگاه‌ها و باز کردن ایستگاه‌های بسته، از توقف بی مورد واگن‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: طی نظرسنجی که اردیبهشت ماه سال جاری از مسافرین در ایستگاه‌های راه آهن زرند و کرمان انجام شد، ۴۸ درصد مسافرین بلیت خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده بودند که ۷۸ درصد آنها از ارائه خدمات به صورت اینترنتی رضایت داشتند.

ارجونی افزود: ۲۲ درصد از افراد چون در قسمت استرداد و لغو بلیت خود مشکل داشتند از خدمات اینترنتی ناراضی بودند که این امر، نیاز به آموزش و فرهنگ سازی در حوزه صدور و لغو بلیت را ضروری می‌سازد.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از مسافرین اعلام کرده‌اند که بلیت خود را از طریق آژانس خریداری کرده‌اند خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۰ درصد از مسافرین از نحوه برخورد مامورین قطار راضی بوده‌اند.

نظر شما