شناسهٔ خبر: 67105239 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

معاون صنایع عمومی وزارت صمت:

مزد بافندگان فرش دستباف یک پنجم کار آنان هم نیست

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از بافندگان فرش دستباف گفت: مزدی که آنان از این بابت دریافت می کنند یک پنجم کار آنان هم نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد مهدی برادران شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از نام آوران فرش دستباف کشور گفت: امروز فرش ماشینی ایران در جهان شناخته شده است که این امر نتیجه تلاش فعالان این عرصه و همچنین بازرگانان فرش است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما میراث دار هنر فاخر فرش دستباف هستیم افزود: بسیاری از صنایع حاضر در کشور به نوعی وام دار فرش دستباف هستند.

برادران گفت: توسعه فرش دستباف در دستور کار است و در این راستا طرح‌های خوبی تدوین در حال پیگیری است.

وی افزود: فرش دستباف ما باید شناسنامه داشته باشد که در غیر این صورت این صنعت، بی هویت خواهد بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از بافندگان فرش دستباف گفت: این افراد از مؤثرترین و اصلی ترین عوامل پیشبرد این هنر در کشور هستند.

برادران ادامه داد: کسانی که در عرصه فرش دستباف تولید می‌کنند، مزدی که از این بابت دریافت می‌کنند یک پنجم کار آنان هم نیست.

وی با تجلیل از هنر بافندگان فرش دستباف گفت: این افراد هنرمندانی هستند که با دستان و هنر خود بهترین اثرها با خلق می‌کنند و نباید آنان را انسان‌های ضعیفی تصور کرد که در خانه مشغول به فعالیت هستند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: جایگاه بافندگان فرش دستباف باید تقویت شود و در مسیر حل مشکلات این قشر باید اقدامات لازم صورت گیرد.

برادران در ادامه عنوان کرد: ساختار مرکز ملی فرش از جمله دغدغه‌های رئیس جمهور شهید بود و در حال حاضر این ساختار تثبیت و در زیر مجموعه وزارت صمت قرار گرفته است.

نظر شما