شناسهٔ خبر: 67105010 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز فراخوان جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری گفت: خیریه ها، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های خیریه دارای مجوز از امروز تا ۱۵ مرداد می‌توانند برای شرکت در جشنواره اعطای نشان نیکوکاری ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ولیئی دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری در نشست خبری نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری اظهار کرد: یکی از بزرگترین مولفه‌های حکومت مطلوب، افزایش میزان مشارکت و بهره گیری از مشارکت‌های مردمی است که یکی از این عرصه‌ها خیریه‌ها هستند.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری گفت: وزارت کشور تاکنون برای ۱۱ هزار تشکل مجوز صادر کرده است. در کنار دستگاه‌های دولتی برخی نهاد‌ها مثل کمیته امداد نسبت به صدور مجوز برای کار‌های خیر مجوز صادر می‌کنند که حدود ۷۳ هزار خیر فعال در این حوزه داریم، بیش از ۲۰۰ هزار تشکل در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند و ۱۴ شبکه نیز در ذیل وزارت کشور ایجاد شده که بتوانند این موارد را دور هم جمع کنند. ولیئی ادامه داد: هم اکنون در کشور نظامی برای ارزیابی فعالیت خیران وجود ندارد که به عنوان یکی از اشکالات مطرح است.

وی با بیان اینکه در این زمینه قرار است دو اتفاق خوب بیفتد، افزود: یکی اینکه قرار است وزارت کشور مجموعه‌های زیرنظر خود را رتبه بندی و فعالیت آنها را ارزیابی کند و دومین موضوع اعطای نشان نیکوکاری به تشکل‌های خیریه و بانی آن سازمان اوقاف و امور خیریه است. دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ملی، دامه داد: ترویج و گسترش کار تخصصی و حرفه‌ای در فعالیت‌های نیکوکارانه، معرفی الگو‌های برتر حوزه نیکوکاری و تجلیل از تشکل‌های خیریه برتر از جمله اهداف جشنواره است.

ولیئی اظهار کرد: خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های خیریه دارای مجوز سراسر کشور که در سه عرصه «ارائه خدمات حمایتی و معیشتی»، «عمران و آبادانی» و «توسعه زیست‌بوم احسان و نیکوکاری» فعال هستند، از امروز تا ۱۵ مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به نشانی اینترنتی Neshanenikookari.ir ضمن کسب اطلاعات تکمیلی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. وی تاکید کرد: به برگزیدگان این جشنواره که پس از انجام فرایند داوری در پاییز امسال معرفی می‌شوند، نشان نیکوکاری و تسهیلات ویژه داده می‌شود.   دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری گفت: وزارت کشور، سازمان بهزیستی، فراجا و وزارت ورزش و جوانان از برگزار کنندگان این جشنواره هستند و تشکل‌های خیریه‌ای که مجوز فعالیت خود را از یکی از این مراجع دریافت کرده اند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. ولیئی، راه‌اندازی چنین جشنواره‌ای را هم‌افزایی بین نهاد‌های حاکمیتی و مجامع ملی دانست.

نشست خبری نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری ویژه تشکل‌های خیریه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه و دبیر جشنواره؛ ولیئی دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره و محمدمهدی جعفری مسئول دبیرخانه علمی و ارزیابی جشنواره، برگزار شد.

نظر شما