شناسهٔ خبر: 67104802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانداران به موضوع جمعیت و خانواده توجه ویژه داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های دولتی برای مقابله با پیری جمعیت گفت: فرمانداران به موضوع جمعیت و خانواده توجه ویژه داشته باشند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های دولتی برای مقابله با پیری جمعیت گفت: فرمانداران به موضوع جمعیت و خانواده توجه ویژه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جبار علی ذاکری امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت افزود: بر اساس ماده ۳۲ قانون جوانی جمعیت، شهرداری‌ها باید ۳۰ درصد فضای محیطی در اختیار خود را به مسئله تبلیغ و فرهنگ‌سازی در این‌خصوص اختصاص دهد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید گزارش اقدامات خود را در این حوزه و تبلیغات محیطی ارایه داده و در محتواسازی از اداره کل امور بانوان استانداری مشاوره بگیرند.

ذاکری افزود: فرمانداران، مطالبه‌گری را از راه و شهرسازی، متناسب با نیاز شهرستان در تحویل زمین داشته باشند و اگر نیاز شهرستان از مقدار زمین آماده شده توسط راه و شهرسازی  بیشتر باشد، اقدام مقتضی جهت تأمین زمین را انجام می دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: یکی از مباحث مهم کشوری  قانون حمایت از جوانی جمعیت وخانواده می‌باشد که متأسفانه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و لازم است دستگاه‌ها به این موضوع حساس باشند.

زهرا کوهی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی نسبت به عملکرد خود در این حوزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دستگاهی که ترک فعل کرده باشد معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه جمعیت در استان در همه شهرستان‌ها، شهرها و روستاها این است که بتوانیم کنشگران فعالی تربیت کنیم که با توجه ‌به جامعه مخاطب و اولویت‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌های حوزه خانواده و زنان که در آن شهرستان وجود دارد، بتوانند یک نقشه عملیات خاص آن منطقه را تعریف و ترسیم کنند و بر اساس آن نقشه عملیات، گفتمان و جریان‌سازی در حوزه جمعیت انجام دهند که در طرح «فتحان» این دغدغه تا حدودی مرتفع می‌شود .
انتهای پیام

نظر شما