شناسهٔ خبر: 67103965 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

بررسی نقاط ضعف و قوت آلمان؛ خلاق در خط میانی، کم‌خطر در خط حمله

شاگردان یولیان ناگلزمن کار سختی برای نگهداشتن جام در خانه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از 360: پس از قهرمانی شیرین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با شکست دادن یاران لیونل مسی در فینال، روزهای تاریک ژرمن‌ها در فوتبال شروع شد. آنها در 4 تورنمنت ملی بعدی یعنی 2 جام جهانی و 2  یورو اصلا عملکرد خوبی نداشتند و در مراحل ابتدایی جام از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. با این شرایط و سپری کردن این روزهای تلخ، یوروی پیش رو که کمتر از یک هفته تا شروع آن باقی مانده برای مانشافت اهمیت زیادی دارد تا پس از چندین سال ناکامی در جشن قهرمانی را در خانه برپا کند. ترکیب تیم ناگلزمن باوجود اینکه خالی از ستاره و بازیکن بزرگ نیست اما نقاط ضعفی هم دارد که می‌تواند مانع از پیشروی آنها تا مراحل پایانی شود.

خط حمله‌ای که زهر ندارد

برخلاف سال‌های گذشته که میروسلاو کلوزه و توماس مولر جوان به خوبی از عهده بار هجومی و گلزنی تیم ملی آلمان برمی‌آمدند در تیم فعلی ژرمن‌ها نبود یک مهاجم گلزن حس می‌شود. در لیست نهایی ناگلزمن برای پست مهاجم هدف نام 3 بازیکن  دیده می‌شود که هرکدام‌شان قابلیت‌های متفاوتی دارند اما هیچ کدام کامل نیستند. نیکلاس فولکروگ مهاجم دورتموند که اتفاقا این فصل عملکرد خوبی داشت و از عوامل اصلی رسیدن این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا بود از لحاظ سرزنی و بازی پشت به دروازه می‌تواند موثر و حداکثر کارایی را داشته باشد اما از نظر کارهای ترکیبی و فرارهای سریع پشت مدافعان حریف توانایی بالایی ندارد. دیگر مهاجم حاضر در لیست، توماس مولر دیگر مانند دوران جوانی‌اش مهاجمی نیست که توان بازی صددرصدی پرفشار داشته باشد و به تنهایی مهاجم هدف باشد. علاوه بر این مولر در بایرن هم دیگر به عنوان شماره ۹ بازی نمی‌کند و بیشتر پشت مهاجم ایفای نقش می‌کند تا از هوش و تجربه خودش در نقش مهاجم مرتبط کننده استفاده کند اما محتمل‌ترین گزینه خط حمله مانشافت، کای هاورتز است او در فصل به پایان رسیده زیرنظر میکل آرتتا در پست مهاجم کاذب به کار گرفته شد و توانست آمار قابل توجه ۱۳ گل و ۸ پاس گل را به ثبت برساند. مشخصه اصلی بازی هاورتز، قدرت نگه داشتن توپ و بازی پشت به دروازه است. البته او در نیم‌چرخش‌ها هم به تکامل خوبی رسیده اما این عملکرد درخشان در تیمی نمایان شده بود که  2 بال سرعتی را در کناره ها داشت. بوکایو ساکا و مارتینلی. در تیم ملی آلمان فقط لروی سانه با چنین قابلیتی وجود دارد.

خط هافبک همه فن حریف

برخلاف خط حمله آلمان‌ها که تنوع بالایی ندارد، خط هافبک این تیم غنی از بازیکنان خلاق، تکنیکی، پابه توپ و جنگنده است و داشتن این بازیکنان آرزوی هر سرمربی است. تونی کروس در آخرین تورنمنت خودش پس از فصلی درخشان با پیراهن رئال مادرید و قهرمانی در اروپا یکی از آماده‌ترین بازیکنان در پست هافبک دفاعی بازیساز است؛ هافبکی که پاس‌های قطری و با دقتش می‌تواند گره بازی را در هر لحظه باز کند. باتوجه به سبک بازی کروس، او نیاز به بازیکنی فیزیکی در کنارش دارد تا در جنگ‌های وسط زمین شرکت و نقش بادیگارد را برای او ایفا کند. بازیکنی با این قابلیت‌ها هم در لیست ناگلزمن وجود دارد. آندریش، هافبک دفاعی لورکوزن ژابی آلونسو که فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کرده، می‌تواند این مسئولیت را با بهترین کیفیت ممکن قبول کند. در پست هافبک هجومی هم سرمربی جوان مانشافت 2 تن از بااستعدادترین بازیکنان فوتبال اروپا را در اختیار دارد؛ جمال موسیالا و فلورین ویرتز. موسیالا با اینکه بایرن مونیخ فصل خوبی را سپری نکرد و بدون جام فصل را به پایان رساند اما عملکرد شخصی خوبی داشت و زوج خوبی را با هری کین تشکیل داده بود.جمال حالا مشتریان زیادی از لیگ برتر و لالیگا دارد. فلورین ویرتز اما زیر نظر ژابی آلونسو جام‌های داخلی آلمان را بالای سر برد. او تحت هدایت آلونسو به بلوغ کامل فوتبالی رسیده و در فصل گذشته توانست ۱۱ گل و ۱۱ پاس گل به ثبت برساند که برای یک هافبک آمار خوبی است. ایده اصلی ناگلزمن برای تیم ملی آلمان استفاده از ترکیب 2-2-2-4 است تا بتواند این هافبک های خلاقش را همزمان در ترکیب داشته باشد. البته نباید از ایلکای گوندوغان هم به راحتی عبور کنیم. هافبک باتجربه‌ پس از سال‌ها بازی زیرنظر پپ گواردیولا به هافبک کاملی تبدیل شده و می‌تواند همزمان نقش‌های هجومی و تدافعی را ایفا کند.

نظر شما