شناسهٔ خبر: 67102901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

محکومیت حامی عامل حمله به مساجد نیوزیلند در انگلیس

فردی در انگلیس که با اشتراک‌گذاری فیلم حمله به دو مسجد در نیوزیلند، عامل آن را قهرمان خوانده و از او حمایت کرده بود دستگیر و به زندان محکوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از استار نیوز، مردی در انگلیس پس از آنکه عامل حمله تروریستی به دو مسجد کرایست چرچ را قهرمان خواند و فیلمی از حملات سال 2019 را به اشتراک گذاشت به زندان محکوم شد.

در جلسه دادگاه در بیرمنگام اعلام شد که ادوارد گریفیث فیلمی از حملات به مسجد النور و مرکز اسلامی لینوود برای مردم ارسال کرده و گفته است که دوست دارد به یک جشن کشتار برود.
 
این مرد 44 ساله اهل ویتویک در لسترشایر به دلیل تشویق تروریسم و ​​ انتشار یک محتوای تروریستی در ماه می مجرم شناخته شد.  او به مدت چهار سال و نیم زندانی شد.
 
در این دادگاه اعلام شد که چگونه گریفیث تصویری از فرد تروریستی که 51 نفر را در این دو مسجد کشت منتشر کرد. او این فرد را به عنوان یک قدیس مسیحی نشان داد و وی را قهرمان خواند. بنابر گزارش‌ها افسران پلیس مبارزه با تروریسم، گریفیث را پس از یورش به خانه‌اش دستگیر کردند.
 
قاضی پل فارر به دادگاه گفت گریفیتس که بین نوامبر 2021 و ژوئن 2022 مرتکب این جرایم شده مردی افسرده و تنها بود. وی افزود که گریفیث در زمان ارتکاب جرم درگیر مواد مخدر بوده است.

روز ۱۵ مارس ۲۰۱۵ (۲۵ اسفند ۹۷) یک مرد تروریست با اسلحه به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان ۵۱ نمازگزار را گرفت و ۴۹ تن دیگر را مجروح ساخت. این حادثه تروریستی به صورت آنلاین در صفحه فیس‌بوک قاتل به نمایش گذاشته شده بود.

کشتار کرایست‌چرچ در تاریخ نیوزیلند بی‎‌سابقه بوده و بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت. این جنایت منجر به تغییرات گسترده در قوانین امنیتی و حمل سلاح در این کشور شد.

برنتون ترنت، مردی که در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ مرتکب کشتار مسجد کرایست‌چرچ شد، در آگوست ۲۰۲۰ به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شد. در این حملات ۵۱ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این حکم سنگین‌ترین حکمی بود که یک دادگاه در تاریخ نیوزیلند برای یک مجرم صادر کرده بود.

انتهای پیام

نظر شما