شناسهٔ خبر: 67102459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان گلستان:

تدارک 16 عنوان برنامه در استان گلستان برای استقبال از روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی

محمد جواد ساوری ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری برنامه‌های متنوع در روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش چوان آنلاین :محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت و رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی، گفت: ۱۰ ژوئن هرساله که به‌عنوان روز بین‌المللی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است، فرصتی برای ترویج، حفظ و احیای این هنر ارزشمند و همچنین توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هرساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی و به‌پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی این اداره‌کل قرار می‌گیرد و امسال نیز 16 عنوان برنامه متنوع با محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، برای گرامیداشت این هفته در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های این هفته، بیان کرد: نشست صمیمی با صنعتگران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در شرق، غرب و مرکز استان، برگزاری بازارچه‌های موقت و نمایشگاه صنایع‌دستی در سطح استان و برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های تخصصی در سطح استان از اهم برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان گلستان است.

ساوری اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های روز جهانی صنایع‌دستی در استان می‌توان به ملاقات با پیشکسوتان صنایع‌دستی استان، برگزاری نمایشگاه از آثار دارای مهر اصالت، امضای تفاهم‌نامه مشترک با اداره‌کل آموزش‌وپرورش، تور کارگاه گردی از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برای شاغلان صنایع‌دستی استان اشاره کرد.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر این برنامه‌ها که با محوریت اداره‌کل برگزار می‌شود ادارات شهرستانی نیز برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی بومی منطقه، زمینه حفظ، احیا، معرفی و فروش تولیدات فاخر هنرمندان گلستانی فراهم آید.

نظر شما