شناسهٔ خبر: 67102176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امین یزدانی:

با این مدیریت، فولاد آب‌دیده نمی‌شود/تیم‌های خوزستانی، پیش فصل را از دست ندهند

امین یزدانی: پیشکسوت و کارشناس فوتبال خوزستان با انتقاد شدید از بی‌توجهی مدیریت شرکت فولاد خوزستان به سومدیریت در باشگاه فولاد و اعتماد مجدد به آنان، خواستار تجدیدنظر سریع در این خصوص شد.

صاحب‌خبر -

امین یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: برای جلوگیری از تکرار فجایع تلخ لیگ بیست و سوم فوتبال کشور که تمام اعتبار فوتبال استان را بر باد داد، لازم است که مالکان باشگاه‌های استان، به خصوص فولاد در کوتاهترین زمان ممکن، تغییرات مثبت را از هیئت مدیره و مدیرعامل آغاز کنند در غیر اینصورت به جز هزینه تراشی برای باشگاه و خون دل خوردن هواداران، نباید انتظار دیگری داشته باشیم.

یزدانی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین علل افت و ضعف تیم‌ها در  شروع لیگ‌ها و عدم نتیجه‌گیری باشگاه‌ها در نیم فصل اول، دیر اقدام کردن در بستن تیم هاست که منجر به از دست دادن پیش فصل می‌شود که خود، نقشی استراتژیک، تاثیرگذار و کلیدی در آماده‌سازی و ادامه فصل دارد.

متاسفانه تیم‌های خوزستانی در چندفصل اخیر از همین ناحیه ضربات مهلکی دریافت کردند، زیرا آنها پس از پایان هر فصل، زمان را براحتی از دست می‌دهند، همین مورد باعث می‌شود که تیم‌های استان در هفته‌های پایانی فصل استرس وحشتناکی را بر علاقه‌مندان‌ فوتبال خوزستان وارد کنند.

بازیکن اسبق منتخب خوزستان بیان کرد: خوشبختانه باشگاه استقلال خوزستان تکلیف کادر فنی‌اش را روشن کرده و مجددا پورموسوی سکان هدایت این تیم را برعهده دارد، اما بنظرم باید در جذب بازیکنان و تقویت کادر فنی، تجدید نظر کند تا این فصل حداقل در میانه بالای جدول قرار گیرد. استقلال خوزستان در فصل ۱۴۰۲/۳ در خط دفاعی عملکرد خوبی نداشته است، آنها با ۴۲ گل خورده پس از نفت آبادان و هوادار تهران، ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را داشتند، البته پورموسوی با جذب آسو عمر مهاجم عراقی و ساویو هافبک برزیلی، توانست تا حدود زیادی خط حمله‌اش را تقویت کند. مهاجمین این تیم در نیم‌فصل دوم عملکرد قابل قبولی داشتند و یکی از دلایل عدم سقوط اس خوزستان، کیفیت مهاجمین این تیم، ساویو و تغییراتی که پورموسوی درترکیب می‌داد، بود‌.

یزدانی در ادامه به موضوع فولاد اشاره نمود و ضمن ابراز تعجب از اعتماد مجدد مدیران کارخانه به مدیریت این باشگاه که از مقبولیت بسیار پایینی در جامعه فوتبالی خوزستان برخوردار است، گفت: فولاد که بنوعی برند فوتبال خوزستان محسوب می‌شود فصل ناامید کننده‌ای را در کلیه زمینه‌ها پشت سرگذاشت. عدم ثبات در بخش مدیریت این باشگاه منجر به بی ثباتی روی نیمکت شد و نهایتا این بی ثباتی به درون زمین نیز رخنه کرد تا جایی که معتبرترین تیم خوزستان را تا آستانه سقوط به لیگ یک پیش برد.

وی گفت: فولاد خوزستان با ۲۰ گل زده ضعیف ترین خط حمله این فصل لیگ برتر فوتبال کشور را در اختیار داشت که در تاریخ این باشگاه بی سابقه بود. سرخ پوشان اهوازی با دریافت ۴۰ گل پس از نفت و هوادار و‌ استقلال خوزستان ضعیف ترین خطوط دفاعی را داشتند. چنین آمار دلهره‌آوری همه علاقه‌مندان فوتبال خوزستان را  نگران کرده است، استانی که به فوتبال تهاجمی شهره آفاق است.

این تحلیلگر فوتبال افزود: باشگاه فولاد خوزستان که یکی از مدرن‌ترین آکادمی ها را در اختیار دارد باید بتواند از محصولاتش که حاصل دسترنج مربیان گمنام خوزستانی است در ترکیبش استفاده کند و این مورد باید در تیم نهادینه شود، مربیانی که به بازیکنان مستعد و جوان بومی فرصت بازی ندهند نباید جایگاهی در فولاد داشته باشند. دو قهرمانی فولاد در لیگ برتر حاصل جوان‌گرایی مربیانی شجاعی چون بگوویچ، فرنچیچ و حسین فرکی در بکارگیری بازیکنان مستعد بومی بود ولی متاسفانه هنوز مدیریت کلان باشگاه فولاد در خواب زمستانی بسر می‌برند. آنها هنوز برای هدایت تیم خود در فصل آینده به جمع‌بندی قابل قبولی نرسیده‌اند.

یزدانی ادامه داد: فولاد برای فرار و گریز از حواشی هر ساله روی سکوها، باید علاوه بر سپردن سکان مدیریت خود به دست یکی از مدیران لایق بومی، یک مربی صاحب نام  خارجی را روی نیمکتش قرار دهد زیرا هواداران این تیم متمول خوزستانی نسبت به گزینه‌های داخلی چه برای مدیریت و چه برای سرمربیگری حساسیت ویژه و خاصی دارند، بنابراین آنان را فقط گزینه بومی لایق، برای مدیریت و مربی باکیفیت خارجی برای هدایت تیم شان می‌تواند راضی کند.

انتهای پیام/

نظر شما