شناسهٔ خبر: 67102172 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

تحول بزرگ واتس‌اپ برای کسب درآمد متا

ایتنا - شرکت متا تلاش خود را برای کسب درآمد از طریق واتس‌اپ، بزرگ‌ترین اپلیکیشن زیرمجموعه خود از نظر تعداد کاربران روزانه را تشدید می کند.

صاحب‌خبر -
علیرغم محبوبیت واتس‌اپ و قیمت خیره کننده 22 میلیارد دلاری آن در سال 2014، واتس‌اپ تاکنون تنها بخش کوچکی از درآمد کل متا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایتنا، متا اولین برنامه "تبلیغات هدفمند" را برای شرکت‌هایی که بر روی برنامه واتس‌اپ متکی به هوش مصنوعی هستند، راه‌اندازی کرد، غول فناوری تلاش می‌کند از سرویس چت معروف درآمد کسب کند،

زمانی که مارک زاکربرگ در کنفرانسی در برزیل ، مدیر عامل شرکت، این برنامه جدید را فاش کرد و ابزارها در یک کلیپ ویدیویی در همین رویداد نمایش داده شد.

این برنامه نشان‌دهنده تغییر بزرگی برای واتس‌اپ است، یک سرویس پیام‌رسان رمزگذاری‌شده که از زمان پیدایش، خدمات رایگان و احترام به حریم خصوصی را به شدت ترویج می‌کند و مدت‌هاست که از ابزارهای تبلیغاتی هدفمند موجود در سایر برنامه‌های متا، مانند فیس‌بوک و اینستاگرام اجتناب کرده است.

این غول رسانه‌های اجتماعی چند سالی است که ویژگی‌های تجارت و پرداخت را در واتس‌اپ ارائه کرده است، از جمله ابزارهای «پیام‌رسانی تجاری» که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای انجام مکالمات خدمات مشتری و ارسال مطالب بازاریابی برای افرادی که شماره تلفن خود را با این شرکت‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، استفاده کنند.
 


ارسال پیام به مشتریان
متا اعلام کرد که از همان ابزار هوش مصنوعی که در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می‌کند برای هدف قرار دادن پیام‌ها به مشتریانی که به احتمال زیاد آنها را در واتس‌اپ می پذیرند، استفاده خواهد کرد.

این ابزارهای هوش مصنوعی به شرکت‌ها این توانایی را می‌دهند که نمایش تبلیغات را به کاربرانی که به احتمال زیاد با آنها تعامل دارند، بهبود بخشند. این اتفاق هم برای شرکت‌ها و هم برای متا است چرا که شرکت‌ها هزینه آن پیام‌ها را به متا پرداخت خواهند کرد.

ربات چت جدید
در این کنفرانس، متا همچنین یک ربات چت هوش مصنوعی جدید را برای پاسخگویی مستقیم به سوالات تجاری در چت واتس‌اپ معرفی کرد. چت بات جدید به کاربران برای درخواست‌های رایج مانند یافتن کاتالوگ‌ها، یا مشاوره در ساعات کاری، مشابه پلتفرم‌های خدمات مشتری موجود با هوش مصنوعی، کمک می‌کند.

واتس‌اپ همچنین اعلام کرد که روش‌های جدیدی را برای پرداخت دیجیتال فوری از طریق اپلیکیشن خود اضافه می‌کند و انتقال پول بین افراد و خرید از شرکت‌ها را تسهیل می‌کند.

نظر شما