شناسهٔ خبر: 67101188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

یاشار سلطانی و صبا آذرپیک بازداشت شدند

صاحب‌خبر -

«یاشار سلطانی» و «صبا آذرپیک» دستگیر شدند.
«یاشار سلطانی» و «صبا آذرپیک» برای اجرای حکم قطعی قضایی با شکات خصوصی متعدد، بازداشت شدند.
«علی‌اکبر رائفی‌پور» نیز به دادستانی احضار شد؛ احتمال بازداشت علی‌اکبر رائفی‌پور نیز وجود دارد. به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، طی روزهای اخیر علی اکبر رائفی‌پور مطالبی را در فضای مجازی منتشر کرد که با توجه به گزارش ضابطین پرونده‌ای با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برای نامبرده
تشکیل شد.
مرکز رسانه قوه قضائیه همچنین اعلام کرد: براساس حکم صادره، صفورا آذرپیک بابت پنج فقره نشر اکاذیب و همچنین تهدید اشخاص و بی‌توجهی به مقررات قانونی و حقوق سایر افراد جامعه به حبس محکوم شده است. در پی قطعی شدن حکم ‌قضایی صفورا آذرپیک این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد. براساس حکم صادره، صفورا آذرپیک بابت پنج فقره نشر اکاذیب به تحمل ۲ سال حبس تغزیری و پرداخت جریمه نقدی و اعاده حیثیت از شکات از طریق عذرخواهی از ایشان در یکی از روزنامه‌های رسمی و بابت پنج فقره جرم افترا نسبت به شکات به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.
همچنین این فرد بابت جرم تهدید به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
براساس حکم صادره، متهم به جهت بی‌توجهی به مقررات قانونی و حقوق سایر افراد جامعه، نوع جرایم ارتکابی و خسارات ناشی از آن جهت تکمیل کیفر اصلی به ممنوعیت فعالیت در رسانه‌های اجتماعی به مدت دو سال و  انتشار حکم محکومیت قطعی در رسانه رسمی محکوم شده است .براساس مفاد پرونده صبا آذرپیک در این پرونده، ۷ شاکی خصوصی دارد.
روند قضایی پرونده دیگر صفورا آذرپیک با ۸ شاکی خصوصی نیز در حال بررسی است و حکم نهایی آن صادر نشده است. همچنین یاشار سلطانی در پرونده‌ای که 17 شاکی دارد، به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (یازده فقره) ، به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

نظر شما