شناسهٔ خبر: 67101159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوه هنيه از عموهاي شهيدش مي‌گويد

صاحب‌خبر -
نوه هنيه از عموهاي شهيدش مي‌گويد
خبرگزاری آریا - ویدیویی از نوه رئیس دفتر سیاسی حماس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در حال مرثیه‌سرایی برای عموها، عموزاده‌ها و عمه شهیدش است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از "ندی عائد اسماعیل هنیه"، نوه "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر کرده‌اند که در حال مرثیه‌خوانی برای اعضای خانواده اش است که در حمله رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند.
ندی در این ویدیوی کوتاه به زبانی فصیح و قاطع از شهیدان خانواده‌اش یاد می‌کند و می‌گوید:" قضا و قدر خداوند بود که عموهای من به شهادت رسیدند. برخی به آنها تهمت زدند که در قصرهای در قطر و ترکیه زندگی می‌کنند اما الان آنها در قصرهای‌شان در بهشت هستند."
در روز دهم آوریل گذشته 7 نفر از فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خودرویشان در اردوگاه الشاطئ در غرب غزه به شهادت رسیدند.
چند روز بعد "ملاک" نوه هنیه نیز که در این حمله مجروح شده بود، به شهادت رسید.
منابع محلی گفتند "ملاک محمد هنیه" روز دوشنبه بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید. وی در یکی از بیمارستان‌های غزه تحت درمان بود. پدرش محمد و عموهایش حازم و امیر و چهار کودک دیگر – که همگی از فرزندان و نوه‌های هنیه بودند - در نخستین روز عید فطر به شهادت رسیدند.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در زمان حادثه گفت فرزندانش که در حمله "اسرائیل" به شهادت رسیده‌اند، عضو گردان قسام نبوده‌اند و منافع ملت فلسطین بر هر چیز دیگر ارجحیت دارد.
وی درباره تأثیر شهادت اعضای خانواده‌اش بر مذاکرات، به خبرگزاری رویترز گفت: منافع ملت فلسطین بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد و فرزندان من هم بخشی از این ملت هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به توافق تلاش می‌کنیم اما تا این لحظه رژیم صهیونیستی وقت‌کشی کرده است و از هر گونه تلاش برای پیشبرد روند توافق طفره رفته است.

نظر شما