شناسهٔ خبر: 67101022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عدم شناخت نسبت به شخصیت همدیگر از مشکلات بین زوجین است

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: بزرگترین مشکل بعضی از خانوادها، عدم شناخت نسبت به شخصیت همدیگر می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در سالن ورزشی شهدای بسیج برگزار شد، به ۵ فرمول حلوای عشق و محبت بین زوج‌های جوان بر اساس آیات قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن می‌گوید عشق و محبت باید از خطبه عقد بیاید.

وی شناخت را اولین شرط شیرینی عشق و محبت دانست و افزود: بزرگترین مشکل بعضی از خانوادها، عدم شناخت نسبت به شخصیت همدیگر می‌باشد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند، جسم زن‌ها ظریف، روحشان لطیف، باطن‌شان نجیب و روحشان بزرگ است و دوست ندارند در معرض دید نامحرم قرار بگیرند و کارهای سنگین انجام دهند.

وی با بیان اینکه باطن مرد با باطن زن فرق دارد، ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر بعضی از مردها تبدیل به زن و بعضی زن‌ها نیز تبدیل به مرد شده‌اند، لذا به هر میزان جایگاه و ماموریت زن و مرد رعایت شود زندگی شیرین‌تر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بر اساس آیه ۵۹ سوره احزاب اگر خانم‌ها با جنسیت، خودشان را معرفی کنند مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، یادآور شد: اگر خدا حجاب و عفت را برای زن بیشتر در نظر گرفته، برای این است که مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی عدم شناخت زوجین نسبت به همدیگر را مهمترین مشکل فرزند آوری دانست و خاطرنشان کرد: گاها جامعه بچه را مزاحم می‌داند، ولی قرآن می‌گوید بچه رحمت، مغفرت، برکت، طراوت و تجارت است.

این کارشناس مذهبی، احترام متقابل زوجین نسبت به همدیگر بر اساس مبانی دینی را از دیگر عوامل عشق و محبت عنوان کرد و گفت: زن و شوهری که نسبت به همدیگر سوء ظن داشته باشند، زندگی شان متلاشی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری صمیمیت را از شکر و حلوای عشق و محبت دانست و با بیان اینکه بهترین صدقه مرد بوسیدن همسر و فرزندانش است، مطرح کرد: ابراز صمیمیت و محبت مرد به همسرش زندگی را َشیرین می‌کند، لذا پیامبر اکرم (ص) فرمودند، مردها به همسر خود بگویند دوستت دارم.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات با دادن هدیه به همسر، حیا و عفتش بیشتر می‌شود، اظهار کرد: صمیمیت این نیست که همسر خود را مانند عروسک به خیابان ببریم و به گناه کشیده شویم.

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه خونسردی، صبر، بردباری و مقاومت از دیگر حلوای عشق و محبت است، ابراز کرد: زن و شوهری که در برابر مشکلات خونسرد و صبور باشند، هیچ موقع طلبکارانه با هم برخورد نمی‌کنند.

انتهای پیام. /

نظر شما