شناسهٔ خبر: 67100803 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

جایگاه تکریم مهمان از دیدگاه روایات

اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تاکید بر ضرورت تکریم مهمان، این تکریم را در گرو امکانات خوب و استقبال و بدرقه شایسته دانست و گفت: این تکریم در قالب سه جایگاه استقبال، اختصاص امکانات و بدرقه مسافران محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در آیین اختتامیه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع)، بر لزوم قراردادن مسافرت به عنوان یکی از لذت‎های حلال در برنامه روزانه تأکید کرد و آن را سبب افزایش توان برای مناجات دانست.

به روایتی از امیرمومنان(ع) در خصوص تکریم مهمان اشاره کرد و گفت: این تکریم در قالب سه جایگاه استقبال، اختصاص امکانات و بدرقه مسافران باید وجود داشته داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه تکریم مهمان با استقبال، امکانات و بدرقه شایسته محقق می‎ شود، گفت: آسفالت با کیفیت معابر، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و دیگر امکانات و زیر ساخت‌های رفاهی تفریحی از جمله مصادیق تکریم مهمان است. 

وی در خصوص گلایه برخی مسافران از کیفیت سوغات برخی از شهر‌های استان اصفهان، وظیفه دستگاه‌های نظارتی برای ارزیابی کیفیت محصولات و جلوگیری از ورود محصولات تقلبی را مهم دانست و آن را آبروی شهر‌ها و استان اصفهان قلمداد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به مقامات استانی پیشنهاد داد تا با همراهی هتلداران، امکان استفاده از هتل‎های استان اصفهان برای زوج ‎های جوان در آغاز زندگی مشترک با شرایط ویژه نظیر ۵۰ درصد تخفیف فراهم شود.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشوق‌های گردشگری برای جوانان یکی از راهکار‌های ترغیب جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده است. /۱۳۰۷/

نظر شما