شناسهٔ خبر: 67100046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طرح ساخت آبراه از دریای خزر به خلیج فارس به کجا رسید؟

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره ساخت آب راه از دریای خزر به خلیج فارس ارائه داد.

صاحب‌خبر -

مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره طرح اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان که از آن به عنوان ایرانرود و یا طرح آبراه شمال و جنوب یاد می‌شود و اینکه طرح چه مزایا و معایبی دارد؟ گفت: ساخت آب راه برای خزر و خلیج فارس و عمان در حد یک پیشنهاد است و یک پروژه بسیار سختی است که هم مزایا و هم معایب دارد.

وی با اشاره به اینکه ما قبل از انجام هر طرحی آن را ارزیابی می‌کنیم، افزود: در عملی کردن این پروژه دو نکته وجود دارد یکی بحث امکان‌سنجی است چون اختلاف شیب وجود دارد و بحث دوم، موضوعاتمحیط زیستی و شوری و شیرینی آب است ولی به طور کلی در هر کاری اگر اراده ملی وجود داشته باشد قابل انجام است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: به طور کلی در این پروژه باید آب راهه‌ای باشد که بتواند نقل و انتقال از سمت دریای خزر و کشورهای اطراف آن را انجام دهد و خیلی باید درباره این موضوع فکر شود البته شاید راه‌های جایگزین با هزینه‌های کمتری وجود داشته باشد که در مقطع فعلی آنها را دنبال کنیم.

نظر شما