شناسهٔ خبر: 67099798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف ۷۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۷۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار رضا شجاعی امروز دوشنبه 21 خرداد با اعلام این خبر گفت: مرزداران این فرماندهی، در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و کنترل گذرهای مرزی مجاز با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال و ورود مقادیر قابل توجهی سیگار قاچاق به داخل کشور مطلع شدند.

وی افزود: مرزداران با تشدید اقدامات کنترلی و اجرای کمین هدفمند در مسیر احتمالی ورود قاچاقچیان ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری راننده آن موفق شدند مقدار بیش از ۷۳۰ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار خارجی را نیز کشف کنند.

سردار شجاعی افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش این محموله‌ قاچاق ۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ضمن هشدار به قاچاقچیان بر عزم جدی نیروهای مرزبانی در برخورد مقتدرانه با انجام هرگونه شرارت و تحرکات سوء در مرزهای استان تأکید کرد.

همچنین فرمانده مرزبانی استان از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از ۷۶ میلیارد ریال توسط مرزداران استان خبر داد.

 شجاعی افزود: در این مرحله از طرح مقدار نیم تن انواع مواد مخدر تعداد یک دستگاه خودرو توقیف و در این رابطه تعداد ۲ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده مربانی استان در ادامه افزود: مرزداران این فرماندهی مستقر در سرتاسر مرزهای استان با اشراف اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی موفق شدند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن توقیف  ۴ دستگاه موتورسکلیت، ۶۵ دستگاه خودرو و دستگیری ۱۷ نفر در این رابطه قاچاقچی متخلف، مقدار ۴ تن ۳۵۰ گرم آرد قاچاق، تعداد ۷۳۰ هزار نخ سیگار، تعداد ۱۵۴ راس احشام از نوع (گاو) و مقدار ۷۳ هزار و ۵۳۹ لیتر سوخت، را کشف کنند.

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله‌های قاچاق ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

نظر شما