شناسهٔ خبر: 67099540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکست سنگین حزب مکرون در انتخابات پارلمان اروپا

نتایج انتخابات پارلمان اروپا حاکی از شکست سنگین حزب مکرون است و راست‌گراها، سوسیالیست‌ها و لیبرال‌ها توانستند اکثریت پارلمان اروپا را به دست آورند.

صاحب‌خبر -

 شکست سنگین حزب مکرون در انتخابات پارلمان اروپا 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما نتایج انتخابات پارلمان اروپا حاکی از آن است که احزاب راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا به دستاورد‌های قابل توجهی دست یافته‌اند و دو برابر حزب مکرون رأی آوردند.

نتایج انتخابات پارلمان اروپا نشان دهنده شکست حزب مکرون است و راست‌گراها، سوسیالیست‌ها و لیبرال‌ها توانستند اکثریت پارلمان اروپا را بدست آورند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: «نتایج انتخابات اروپا برای دولت من خوب نیست و ظهور ناسیونالیست‌ها خطری برای فرانسه و اروپا است.»

مکرون با بیان اینکه تصمیم گرفتم انتخابات زودهنگام را در ۳۰ ژوئن برگزار کنم، انحلال مجلس ملی فرانسه را اعلام کرد.

«مارین لوپن» که حزب «تجمع ملی» او پیروزی بزرگی را کسب کرده از آمادگی برای به‌دست گرفتن قدرت در فرانسه صحبت کرد.

انتخابات پارلمان اروپا در ۲۱ کشور عضو اتحادیه اروپا و با مشارکت ۳۵۰ میلیون واجد شرایط، روز یکشنبه وارد چهارمین و آخرین روز خود شده است.

حزب «تجمع ملی» در انتخابات روز یکشنبه حدود ۳۲ درصد آرا را به دست آورد که بیش از دو برابر ۱۵ درصد حزب مکرون است. سوسیالیست‌ها نیز ۱۴ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

مکرون گفت نتایج انتخابات اتحادیه اروپا برای دولت او تلخ بوده و نمی‌تواند نادیده‌اش بگیرد.

انتخابات سراسری مجلس فرانسه قرار است ۹ مرداد برگزار شود‌.

نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات پارلمان اروپا نشان می‌دهد احزاب راست افراطی به جز فرانسه در آلمان و کشور‌های دیگر نظیر هلند و بلژیک پیروزی‌های چشم‌گیری کسب کرده اند.

نظر شما