شناسهٔ خبر: 67098691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر مقاومت علیه افراطی‌گری

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که ما در کنار یکدیگر دژی در برابر افراط‌گرایان جناح‌های چپ و راست بنا می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اورسولا فون در لاین گفت که «حزب مردم اروپا» (EPP) در پارلمان اروپا دژی در برابر جناح‌های افراطی راست و چپ بنا خواهد کرد.فون در لاین این اظهارات را یکشنبه شب در واکنش به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اروپا بیان کرد. این نتایج حاکی است که گروه پارلمانی راست میانه موسوم به «حزب مردم اروپا» همچنان اکثریت را در پارلمان ۷۲۰ نفری اروپا دارد و راست‌های افراطی و احزاب ملی‌گرا و بدبین به اتحادیه اروپا نیز با افزایش آرای مردمی مواجه بوده‌اند.

فون در لاین اظهار کرد: هیچ اکثریتی بدون EPP ایجاد نخواهد شد. ما در کنار یکدیگر دژی در برابر افراط‌گرایان جناح‌های چپ و راست بنا می‌کنیم.

نتایج اولیه یا نظرسنجی‌ها پس از انتخابات پارلمانی اروپا در که برگزاری آن سه روز طول کشید، نشان می‌دهد که احزاب ملی‌گرا میزان کرسی‌های خود را افزایش داده‌اند اما سبزها و لیبرال‌ها کرسی‌های زیادی از دست داده‌اند.

احزاب راست افراطی در کشورهای فرانسه، هلند، آلمان، اتریش با اقبال عمومی بیشتری روبرو شده‌اند. اولین پیامد تقویت جایگاه راست‌های افراطی آن بود که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پارلمان کشورش را منحل و تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات تعیین کرد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی است که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه به ریاست «جوردن باردلا» در رقابت با احزاب فرانسوی حدود ۳۲ درصد از آرای انتخابات پارلمان اروپا را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که حزب رنسانس وابسته به مکرون ۱۵ درصد و سوسیالیست‌ها نیز ۱۴ درصد آرا را کسب کرده‌اند.​

نظر شما