شناسهٔ خبر: 67099406 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقبال لوپن از برگزاری انتخابات مجلس ملی فرانسه

در پی انحلال پارلمان فرانسه، مارین لوپن رهبر راست‌های افراطی فرانسه از درخواست مکرون برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس ملی استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بخش تصویری خبرگزاری رویترز، مارین لوپن رهبر راست‌های افراطی فرانسه یکشنبه ۹ ژوئن از درخواست مکرون رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات پارلمانی استقبال کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که کارزار رئیس جمهور در برابر حزب راست گرای اجتماع ملی فرانسه، با شکست سنگینی در انتخابات اتحادیه اروپا مواجه شد.

<div id="video-display-embed-code_11200272"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4255700/11200272?width=600&height=350"></script></div>

لوپن رهبر راست‌های افراطی فرانسه گفت: در صورتی که فرانسوی‌ها در انتخابات ملی آینده به ما اعتماد کنند، ما آماده ایم که قدرت را در دست بگیریم.

برابر اولین نتایج اعلام شده از رای گیری ها، جردن باردلا ۲۸ ساله رهبر حزب اجتماع ملی فرانسه، در انتخابات یکشنبه توانست ۳۲ درصد از آراء را به دست آورد که بیش از دوبرابر از ۱۵ درصد از رای‌هایی است که مکرون به دست آورده است.

نظر شما