شناسهٔ خبر: 67099357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود علی باقری به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس

در این نشست موضوعات مهم روابط بین‌الملل، راهکار‌های ارتقای حکمرانی جهانی، حل و فصل منازعات در بستر‌های چندجانبه و با تمرکز بر افزایش تأثیرگذاری کشور‌های در حال توسعه، مورد بررسی قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، نشست وزرای امور خارجه بریکس و همچنین نشست وزرای امور خارجه بریکس و کشور‌های در حال توسعه با حضور وزرای امور خارجه ۱۰ کشور عضو بریکس در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در شهر نیژنی نووگورود - روسیه برگزار خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_11200859"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4255698/11200859?width=600&height=350"></script></div>

قرار است در این نشست موضوعات مهم روابط بین‌الملل، راهکار‌های ارتقای حکمرانی جهانی، حل و فصل منازعات در بستر‌های چندجانبه و با تمرکز بر افزایش تأثیرگذاری کشور‌های در حال توسعه، مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وزرای خارجه کشور‌های بریکس، همچنین نقشه راه توسعه مشارکت راهبردی میان کشور‌های عضو را مشخص و زمینه و بستر لازم را برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران بریکس که با حضور روسای جمهور و در کازان برگزار می‌شود، فراهم خواهند آورد.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن حضور در این نشست و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای و بین المللی، با وزرای امور خارجه و روسای هیات‌های شرکت کننده در این دو نشست دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این اولین نشست وزرای امور خارجه بریکس پس از عضویت جمهوری اسلامی ایران در این گروه است.

نظر شما