شناسهٔ خبر: 67099320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دویست و بیستمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دویست و بیستمین جلسه متوالی و اولین جلسه سال جاری شورای فرهنگ عمومی استان قم، روز پنجشنبه 17خردادماه با حضور و ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان، دکتر سید محمد آقامیری استاندار قم و مدیران فرهنگی استان در بخش‌های مختلف برگزار شد.در ابتدای جلسه حضرتآیت‌الله سعیدی از فعالیت‌های قرآنی انجام‌گرفته توسط موسسه‌های قرآنی و یکی از نوجوانان قاری تجلیل کرد. سپس در خصوص دستور اول این جلسه که بررسی موضوع بررسی مسائل و مشکلات آموزش‌ وپرورش قم و اولویت‌های سیاست‌گذاری فرهنگی بود، مدیرکل آموزش‌ وپرورش فعالیت‌های فرهنگی ، آموزشی وتربیتی انجام‌گرفته توسط این اداره را تشریح کرد؛ و اظهار داشت که خوب است برخی از مسائل و مشکلات در کمیته تخصصی شورا بررسی شود و نقاط قوت و ضعف سازمان در این خصوص مشخص گردد و در پایان درخواست نمود که مشکلات آموزش‌ وپرورش توسط دستگاه‌های ذی‌ربط حل شود.

دستور دوم جلسه نیز برنامه‌های اوقات فراغت تابستان بود که سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از تدوین برنامه هماهنگ برای تابستان امسال خبر داد و گفت: برای غنی‌سازی هرچه بهتر برنامه‌های تابستانی محتوای برنامه‌های یآماده‌ شده که به‌صورت هماهنگ اجرا خواهد شد. با اشاره به اینکه پارسال ۱۸ هزار نفر در برنامه‌های تابستانی حضور داشتند پیش‌بینی کرد این رقم در تابستان امسال به دو برابر افزایش یابد و بنابراین است که ازنظر کمی نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته باشیم و ازنظر کیفی هم یک محتوای واحد برای اوقات فراغت در نظر گرفته شود تا یک انسجام در این زمینه شکل بگیرد. شهرداری نیز از اضافه نمودن یک مجموعه شهربازی به شهربازی‌های قم خبر داد و اضافه نمود که 32 زمین روباز بازی، هفت مجموعه ورزشی بزرگ و چهل ایستگاه شادی و نشاط اجتماعی در مساجد مستعد در مناطق هشتگانه شهری برای غنی‌سازی اوقات فراغت افتتاح کردند. دستور بعدی جلسه بررسی پیشنهاد فرزندان شهدای بمباران روز 24 دی 1365 (که 18 زن و کودک خردسال در مراسم روضه به شهادت رسیدند) جهت نام‌گذاری و درج در تقویم این روز به‌عنوان روز گرامیداشت شهدای بمباران یا گرامیداشت شهدای زن بود که مقرر شد در کمیته تخصصی مورد نظر شورا بررسی شود. در ادامه آیین‌نامه جدید شورا توسط مسئول دبیرخانه تشریح شد و در پایان جلسه حضرت آیت‌الله سعیدی با اشاره به شهادت امام جواد علیه‌السلام اظهار کرد: امام جواد علیه‌السلام نقش مؤثری در معرفی و ترویج فرهنگ زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها داشتند. وبا بیان اینکه یکی از مواعظ امام جواد (ع) این است که فرمودند خداوند بنده‌اش را به سبب تقوا از خطر آنچه به خردش نمی‌رسد نگاه می‌دارد و اگر فردی اولویت اول در همه برنامه‌هایش رعایت تقوای الهی باشد مطمئن باشد که طبق وعده این امام خداوند او را در مواردی که امکان خطا وجود دارد، حفظ می‌کند بنابراین باید روی افراد مؤمن، مخلص، پای‌کار، انقلابی و ولایت مدارو حضور مردم حساب بازکنیم و در مارها و برنامه‌های خود برای مردم ارزش قائل شویم. وی ادامه داد که پرکاری خستگی‌ناپذیری و اخلاص را از شاخص‌های رئیس‌جمهور شهید از نگاه رهبری بود؛ وبا بیان اینکه مقام معظم رهبری در دوره کوتاه ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی احساس آرامش داشتند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان به‌صورت جریانی از این نیروهای بالنده و ارزشمند تربیت می‌کند و باید این ظرفیت‌های را بشناسیم و بر مصدر امور قرار دهیم.

استاندار محترم نیز در پایان جلسه با توجه به زودهنگام بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آن را بسیار مهم و سرنوشت‌ساز توصیف کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران موظف‌اند بدون جانب‌داری از کاندیدای خاصی برای مشارکت حداکثری تلاش کنند واز همه دستگاه‌ها خواستند که برای تشویق و ترغیب مردم برای حضور پرشور در این انتخابات از همه ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های خود استفاده کنند. سیدمحمدآقامیری بابیان اینکه کاندیدا‌هایی که از سوی شورای نگهبان تائید می‌شوند گفت: برای ما محترم هستند و ما وظیفه‌داریم که بدون جانب‌داری از کاندیدایی تنها دغدغه ما بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات باشد.

 

 

 

 

نظر شما